بیشتر افراد موفق در دوران تحصیل خود معلم های خوبی داشته اند که توانسته اند آنها را به درس و تحصیل علاقمند کنند.
کد خبر: ۱۱۸۲۵۰۸
آیا یک معلم خصوصی می تواند زندگی یک دانش آموز را  دگرگون کند؟

متاسفانه گاهی اوقات معلم مدرسه دانش آموز چنین توانایی ندارد، بنابراین راهی بجز استفاده از یک معلم خصوصی خوب و با تجربه برای بهبود وضع تحصیلی دانش آموز وجود ندارد.

درواقع معلم مدرسه دانش آموز با انتخاب ما مشخص نمی شود اما می توانیم با انتخاب خودمان، معلم های خصوصی خوبی برای فرزاندانمان انتخاب کنیم که بتوانند مشکلات درسی دانش آموز را شناسایی کنند و آن مشکلات را بصورت ریشه ای حل کنند.

این شخص می تواند معلم خصوصی ریاضی باشد یا معلم خصوصی زبان درواقع این مقاله مستقل از درس مورد نظر، بررسی می کند که چرا یک معلم خصوصی خوب می تواند زندگی یک دانش آموز را دگرگون کند.

همچنین باید دقت کنیم که معلم مدرسه دانش آموز حتی اگر معلم خیلی خوب و با تجربه ای هم باشد، چون سرکلاس فرصت محدود است و تعداد دانش آموزان زیاد است، تقریبا امکان اینکه بصورت دقیق مشکلات یک دانش آموز را بصورت ریشه ای حل کند وجود ندارد.

یک معلم خصوصی با حل ریشه ای مشکلات درسی دانش آموز می تواند بصورت دائمی باعث بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموز در درس مرتبط شود. به گونه ای که در سال های بعد، خود دانش آموز بتواند به بهترین نحو درس هایش را پیش ببرد و نیازی به معلم خصوصی نداشته باشد.

راه های حل ریشه ای مشکلات درسی توسط یک معلم خصوصی خوب:

1. ایجاد انگیزه برای درس خواندن:

مهمترین سرمایه هر دانش آموز، انگیزه او برای درس خواندن است. انگیزه است که باعث می شود دانش آموز از مطالعه خسته نشود. اما ایجاد انگیزه در دانش آموز هنری است که معلم ها به تدریج و براساس برخورد با دانش آموزان مختلف آموخته اند، البته در اینجا تجربه تدریس خصوصی خیلی مهم است، چون کلاس خصوصی با کلاس مدرسه بسیار متفاوت است و نحوه برگزاری کلاس پیچیدگی هایی دارد که استاد باید با آنها آشنا باشد.

یک معلم خصوصی خوب، باید بداند که چطور در دانش آموز انگیزه لازم برای درس خواندن را ایجاد کند. هر معلم خصوصی، چه معلم خصوصی فیزیک و چه معلم خصوصی شیمی یا معلم خصوصی در سایر درس ها، باید با اصول و روش های ایجاد انگیزه در دانش آموز آشنا باشد.

2. روش درست مطالعه و درس خواندن:

راه های تمرکز کردن هنگام مطالعه و سایر نکات برای مطالعه و درس خواندن، جزو مواردی است که متاسفانه گاهی اوقات آموزش آن به دانش آموزان نادیده گرفته می شود. این مورد نیز از مواردی است که می تواند در آینده درسی و حتی آینده شغلی دانش آموز بسیار تاثیرگذار باشد. بازهم قابل ذکر است که معلم خصوصی در هر درسی که باشد، حتی یک معلم خصوصی شیمی یا فیزیک یا زبان هم باید بر این نکات و اصول مسلط باشد.

3. آموزش برنامه ریزی درسی بصورت اصولی:

اینکه دانش آموز در طول روز چه ساعت هایی درس بخواند، چه ساعت هایی استراحت کند و در هر روز چه درس هایی را و هر کدام را به چه مدت مطالعه کند، جزو نکات بسیار مهم است که استاد خصوصی دانش آموز باید به او آموزش دهد. قابل ذکر است یکی از وظایف اصلی مشاوران تحصیلی بخصوص در دوران کنکور همین مورد است، اما باید دقت کنیم نباید تا زمان کنکور منتظر باشیم تا از این مشاوره ها استفاده کنیم. هرچه زودتر فرزند ما روش های برنامه ریزی درسی را یاد بگیرد، در زمان کنکور موفق تر می شود و کار راحت تری در پیش خواهد داشت.

4. مشخص کردن و رفع نقاط ضعف دانش آموز:

نقاط ضعف دانش آموزان متفاوت است. حتی روش های یادگیری دانش آموزان مختلف نیز متفاوت است. بنابراین یک استاد خصوصی باید روی نحوه شناسایی نقاط ضعف دانش آموز مسلط باشد و بتواند با شناسایی سریع آنها، مشکلات درسی دانش آموز را برطرف کند. چرا که در غیراینصورت یک استاد ممکن است چندین جلسه کلاس برگزار کند اما اگر نقاط ضعف دانش آموز برطرف نشود، هیچ فایده ای ندارد و نمره دانش آموز رشد نمی کند.

5. ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموز:

متاسفانه بسیاری از دانش آموزان از ابتدا عادت کرده اند که نمرات پایینی دریافت کنند، درواقع بتدریج اعتماد به نفس آنها برای کسب نمرات بالا از بین رفته است و تصور می کنند که یک دانش آموز ضعیف هستند که حتی اگر تلاش کنند نمی توانند نمرات خوبی کسب کنند. یک معلم خصوصی خوب، باید این مورد را شناسایی کند و با روحیه دادن به دانش آموز و سایر روش های تخصصی که می شناسد، سعی کند بتدریج اعتماد به نفس دانش آموز را به او بازگرداند.

در نهایت باید به برگزاری کلاس خصوصی و دریافت معلم خصوصی به عنوان سرمایه گذاری برای آینده فرزندمان نگاه کنیم. درواقع تدریس خصوصی را نباید یک هزینه بدانیم، اگر تدریس خصوصی با اصولی که در بالا گفتیم انجام شود، به نوعی سرمایه گذاری در آینده فرزندانمان است. در واقع یک معلم خصوصی خوب نه تنها آینده درسی دانش آموز را دگرگون می کند بلکه می تواند آینده شغلی او را نیز بهبود دهد.

چگونه معلم خصوصی خوبی را برای فرزندمان پیدا کنیم؟

این سوال سختی است که پیش روی بسیاری از خانواده ها وجود دارد. بسیاری از ما از اهمیت معلم در رشد فرزندانمان آگاه هستیم اما نمی دانیم چطور معلم با کیفیت را پیدا کنیم. می توان گفت بهترین روش برای پیدا کردن یک استاد خوب، پرسش از دوستان و آشنایان است. اگر در بین دوستان و آشنایان، دانش آموزی را می شناسیم که بسیار موفق است، می توانیم با او مشورت کنیم و ببینیم استاد خوبی را می شناسد یا خیر.

اما متاسفانه بسیاری از اوقات چنین شانسی نداریم و از طریق دوستان و آشنایان نمی توانیم معلم مورد نظر خود را پیدا کنیم. در حال حاضر استادبانک به عنوان یک شرکت دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف در حال فعالیت است. این مجموعه برای حل مشکل دانش آموزان بوجود آمده است. درواقع دانش آموزان و دانشجویان می توانند رزومه اساتید، نظر شاگردان قبلی، قیمت هر استاد و ویدیوی نمونه تدریس هر استاد را در سایت استادبانک مشاهده کنند و استاد مورد نظر خود را انتخاب کنند. قابل ذکر است استادبانک مدارک همه اساتید را بررسی می کند و قبل از تایید یک استاد، با او مصاحبه تخصصی انجام می دهد. مصاحبه های استادبانک به گونه ای هستند که از بین هر 100 استادی که ثبت نام کرده اند، در نهایت 2 یا 3 نفر برای تدریس در استادبانک پذیرفته می شوند.

برای ورود به سایت استادبانک، کافیست استادبانک را در گوگل جستجو کنید و وارد سایت شوید. سپس درس مورد نظر خود را جستجو کنید، محل سکونت خود را مشخص کنید و سپس از بین اساتید نزدیک به خود، با اطلاعات کامل، استاد مورد نظر خود را انتخاب کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها