عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس درگفتگو با جام جم آنلاین؛

اصلی‌ترین دستاورد انقلاب؛ پرورش مدیران جهادی است

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نام ایران اسلامی در جهان بلند آوازه است تاکید کرد:با وجود فراز و فرودهایی که انقلاب با آن درگیر بوده امروز در حوزه صنعت ،علم و فن آوری ،توسعه زیر ساخت ها ، صنایع دفاعی موشکی و گسترش سلامت جایگاه ویژه ای درمنطقه داریم.
کد خبر: ۱۱۸۲۳۶۸
اصلی‌ترین دستاورد انقلاب؛ پرورش مدیران جهادی است

سید جواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به اقدامات صورت گرفته بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: با توجه به توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان و گرفتاری‌هایی که جنگ تحمیلی برای ملت ایران ایجاد کرد و ، جایگاه ایران اسلامی همچنان در منطقه غیرقابل‌انکار است، می‌توانیم بگوییم دستاورد انقلاب پرورش مدیران جهادی است.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس افزود: قبل از انقلاب توسعه راه‌های کشور بسیار ضعیف وناکار آمد بود اما امروز توسعه راه‌های جاده‌ای ،ریلی و دریایی بسیار قدرتمند و تخصصی‌شده است.

وی تأکید کرد:در دنیای فن‌آوری‌های نوین بخصوص ارتباطات ، شاهدیم که دورترین روستاهای کشور از امکانات ارتباطاتی و اینترنتی برخوردار هستند و در شاخصه‌های علمی و فن‌آوری جز اولین‌ها در منطقه هستیم .

حسینی کیا با اشاره به کاهش مرگ‌ومیر در کشور به‌واسطه رشد و ارتقا سطح سلامت گفت: در بخش بهداشت و درمان قبل از انقلاب میزان مرگ‌ومیرها بسیار گسترده بود و طبق آمار، تلفات کودکان و مادران سطح بالایی را نشان می‌داد اما امروز با گسترش بهداشت در سطح شهرها و روستاها این آمار کاهش چشمگیری پیداکرده وهم اکنون ۵۰۰ تا ۶۰۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

نماینده سنقر یادآور شد: کیفیت حوزه سلامت و درمان تا دورترین نقاط ایران اسلامی گسترش‌یافته و شاهد بهترین و بالاترین خدمات پزشکی هستیم .

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: در زمان قبل از انقلاب ، شاه به دنبال نسخه‌ جدایی دین از سیاست بود اما امروز اسلام بااقتدار در ایران عزیز ، منجر به پیشرفت و پیشتازی شده و جریان‌ها و کشورهای انقلابی چشم امیدشان به جمهوری اسلامی ایران است.

وی تأکید کرد:اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه باعث شده دولت‌های تأثیرگذار خواستار گسترش روابط سیاسی با دولت ایران باشند و در جایگاهی هستیم که تصمیم می‌گیریم با کدام‌یک وارد مذاکره شویم.

حسینی کیا گفت: همه شاهد بودیم که گروهک تروریستی داعش به دست چه کسانی در منطقه ریشه دواند اما این جمهوری اسلامی ایران بود که طومار داعش را بااقتدار بست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت‌های دفاعی و موشکی کشور افزود: ساخت پهباد های پیشرفته در کشور که جزو فناوری‌های نوین صنایع دفاعی محسوب می‌شود یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است که در زیر پرچم ولایت و رهبری به‌دست‌آمده است.

وی در خصوص پیشرفت‌های بخش صنعت نیز گفت : قبل انقلاب در صنعت خودروسازی تنها مونتاژکار پیکان بودیم اما بعد از انقلاب با رشد صنایع ، توانستیم تا ۸۵ درصد قطعات خودروهای تولید داخل را بسازیم و مدل‌ها و نمونه‌های جدیدی را مطابق صنعت روز جهان ارائه کنیم.

حسینی کیا گفت: البته در این مسیر مشکلات فراوانی ازجمله تحریم‌های بسیاری داشتیم و به‌واسطه بداخلاقی‌ها و بی تعهدی برخی کشورها شاهد لغو یک‌جانبه قراردادهای بزرگ بودیم اما این موانع اجازه نمی‌دهد از مسیری که انتخاب کردیم خارج شویم .

وی با اشاره به گسترش صنعت فولاد و ذوب‌آهن که با حرکت جهادی روند رو به رشد خود را طی کرده افزود:متأسفانه ایران یکی از کشورهای پرمصرف در بخش انرژی است و اسراف مانع بزرگی برای رشد صنایع شده ، بطور یکه شاهدیم که مصرف بالای انرژی برق خانگی باعث تعطیلی واحدهای صنعتی شد.

نماینده سنقر گفت:ما نیازمند مدیریت قوی و جهادی هستیم و باید اعتبارات و هزینه‌ها را درست مدیریت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها