دانش‌آموزان یکی از مدارس بندرماهشهر امتحانات نوبت اول خود را در سرما و روی زمین برگزار کردند.
کد خبر: ۱۱۸۱۹۲۶
آسفالت سرد، نیمکت امتحان در یکی از مدارس ماهشهر شد(+تصاویر)

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، همزمان با آغاز فضل زمستان امتحانات نوبت اول دانش‌آموزان بندرماهشهر در سرمای استخوان‌سوز این شهرستان آغاز شده است. مدرسه متوسطه اول تازه تاسیس ایران‌زری واقع در فاز ۷ یکی از مدارسی بوده که در ماه‌های اخیر با حضور مسئولان شهرستان افتتاح و به مدیر مدرسه تحویل داده شده است.

اما این مدرسه به دلایلی امتحانات خود را در حیاط برگزار کرده و دانش‌آموزان دبستانی این مدرسه مجبور هستند که در سرمای این فصل و بر روی آسفالت حیاط مدرسه امتحان بدهند.

یکی از اولیا دانش‌آموزان مدرسه ایران‌زری اظهار داشت: کودکان ما از روز‌های اولیه حضور در این مدرسه دو و یا سه نفره بر روی نیمکت و میز‌های این مدرسه نشسته بودند و گویا تنها ساختمان این مدرسه تکمیل شده و این مدرسه با مشکل کمبود میز و نیکمت مواجه است بطوری که سالن امتحانات این مدرسه هیچگونه صندلی دسته‌دار مخصوص امتحانات نداشته و بلااستفاده مانده است.

وی افزود: به گفته یکی از این مسئولان مدرسه این مدرسه هیچ سرانه‌ای تا کنون نداشته و برای من این سئوال پیش می‌آید که چرا مدرسه‌ای که تکمیل و تجهیز نشده را افتتاح کرده و کودکان ما را به آن می‌برند.

برای امتحانات نوبت اول، مدرسه تعطیل نشده و کودکان ما مجبور هستند پس از امتحان دادن در سرمای حیاط این مدرسه در کلاس‌های درس حاضر شوند؛ تعطیلی و برنامه‌ریزی دقیق برای دانش‌آموزان می‌توانست محل برگزاری امتحان‌ها را از حیاط به داخل کلاس‌ها منتقل کند.

گویا مشکلات دانش‌آموزان بندرماهشهر تنها به امتحان دادن در سرمای سوزناک زمستان در حیاط مدرسه نبوده بلکه عدم تعطیلی مدارس در امتحانات و حضور این دانش‌آموزان در کلاس درس بعد از امتحانات یکی دیگر از مشکلات این دانش‌آموزان است.

یکی از معلمان ماهشهری اظهار داشت: هر ساله برای امتحانات نوبت اول همه مدارس در همه سطوح و مقاطع تعطیل شده، اما امسال به دلایلی اداره آموزش و پرورش بندرماهشهر از تعطیلی مدارس متوسطه اول ممانعت کرده و تنها مدارس متوسطه دوم را تعطیل کرده است.

وی افزود: تجربیات و آمار ما در طول این سال‌ها نشان داده است که تعطیلی کلاس‌ها در زمان امتحانات نوبت اول باعث افزایش مطالعه دانش‌آموزان شده و معدل و میانگین نمرات آن‌ها را افزایش داده است و بهتر بود در هنگام امتحانات نوبت اول کلاس‌های درس برای بازدهی بیشتر دانش‌آموزان تعطیل شود.

مجتبی دیناروند رئیس اداره آموزش و پرورش بندرماهشهر در این باره در گفت‌وگو اظهار داشت: مدارس متوسطه دوم بندرماهشهر برای امتحانات نوبت اول با توجه به حجم کتاب‌ها تقریبا کاملا تعطیل شده است البته بخشنامه آموزش و پرورش گفته است که مدارس تنها در صورتی که اداره آموزش و پرورش شهرستان مجوز دهد باید تعطیل شوند که صدور این مجوز باید به دلیل نبود فضا و امکانات در مدرسه باشد.

وی افزود: بخشنامه‌ای که به ما وصول شده حاکی از آن است که همراه با برگزاری امتحانات کلاس‌ها دایر باشد؛ متوسط اول با توجه به اینکه مدارس ما هیج مشکلی نداشته و فرجه امتحانات نیز خوب بوده و نیازی نبود که مدارس تعطیل شود همچنین امسال تعطیل‌های زیادی به دلیل گرد وخاک و بارندگی داشته‌ایم و نمی‌خواهیم که دانش‌آموزان دچار عقب‌ماندگی درسی شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش بندرماهشهر با اشاره به وضعیت دبستان تازه تاسیس ایران‌زری بیان کرد: بنده تازه تصاویر امتحان دادن این دانش‌اموزان در حیاط مدرسه ایران‌زری را دیدم و این موضوع نشان از بی‌تدبیری مدیر مدرسه بوده، زیرا این مدیر می‌توانست امتحانات را در همان کلاس‌های درس با همان میز و نیمکت‌ها برگزار کند و با اینکه این مدرسه صندلی امتحانی نداشته معلم دانش‌آموزان می‌توانست دو نوع نمونه سوال طراحی کرده تا دانش‌آموزان در کلاس در کنار یکدیگر امتحان داده و در سرما نباشند.

وی گفت: با توجه به بی‌تدبیری مدیر این مدرسه در برگزاری امتحانات دانش‌آموزان در حیاط این مدرسه با مدیر خاطی برخورد شده و تذکری به او داده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها