رئیس بنیاد بیماری‌های نادر در گفت‌و‌‌گو با جام جم آنلاین:

از بی‌توجهی قبل انقلاب تا استانداردهای بالاتر از سطح جهانی در جمهوری اسلامی

عضو هیئت‌رئیسه کنفدراسیون صنعت ایران در گفت‎و‎گو با جام جم آنلاین؛

دستاوردهای صنعتی ایران در 40 سال قابل‌تقدیر است / در صنعت غذا با اروپا و آمریکا رقابت داریم

موضوع صنعت در کشور ایران پس از انقلاب اسلامی یکی از مهم‎ترین و حیاتی‎ترین موضوعات بوده است و تلاش‎های فراوانی در راستای ارتقای آن در زمینه‎های گوناگون صورت گرفت که بخش عمده این تلاش‌ها به‌خوبی نتیجه داد و ثمره آن را اکنون در شاخه‎های متعدد ببینیم.
کد خبر: ۱۱۸۱۶۹۰
دستاوردهای صنعتی ایران در 40 سال قابل‌تقدیر است / در صنعت غذا با اروپا و آمریکا رقابت داریم

به گزارش جام جم آنلاین ، در این رابطه کارشناسان و مسئولان امر اعتقاددارند باوجود موانع زیادی که بر سر راه توسعه و پیشرفت همه‌جانبه ایران قرار گرفت ، صنعت و شاخه‎های گوناگون آن با پیشرفت‌های شگرفی روبرو شد و حتی برخی از تولیدات صنعتی ایران نه‌تنها قابلیت رقابت با نمونه‎های خارجی که توان صادر شدن را هم دارد.

ابوالحسن خلیلی عضو هیئت‌رئیسه کنفدراسیون صنعت ایران و رئیس انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران دراین‌باره می‎گوید که صنعت ایران در طی 4 دهه همواره با پیشرفت‎های مختلفی در موارد متعدد روبرو بوده است. وی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین دراین‌باره عنوان کرد: در این 40 سال به‌تناوب در محدودیت‎ها و تحریم‌های کشورهای اروپایی و آمریکایی قرار داشتیم و آنچه در عرصه صنعت در ایران به‌دست‌آمده است ماحصل محدودیت‎های فراوانی بوده که برای ما وجود داشته است. به همین دلیل تقدیر از این دستاوردهای صنعتی رقم خورده باید دوچندان باشد چراکه در شرایط سختی به‌دست‌آمده است.

عضو هیئت‌رئیسه کنفدراسیون صنعت ایران گفت: باوجود همه این تحریم‎ها و محدودیت‌ها ما در صنایع مختلف سعی کردیم فناوری به‌روز دنیا را در اختیار داشته باشیم و از آن استفاده کنیم. همچنین تلاش کردیم علاوه بر استفاده از فناوری به‌روز دنیا به سمت بومی‌سازی این فناوری و صنعت‎ها نیز حرکت کنیم.

رئیس انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران افزود: بزرگ‎ترین دستاورد صنعتی ما در این 40 سال بروز استعدادهای نهفته صنعت‎گران و متخصصان ایرانی در عرصه‎های مختلف صنعتی است. آنها در صنایع مختلف خودشان را به تصویر کشیدند و پتانسیل‎ها و توانایی‏هایشان نشان دادند.

خلیلی ادامه داد: یکی از بزرگ‎ترین دستاوردهای ایران در زمینه‎های مختلف صنعتی به صنعت غذا مربوط می‎شود. تعداد واحدهای صنعتی بسیار زیادی در رابطه با غذا در طول این 40 سال ایجاد شد. جمعیت ما در ابتدای انقلاب نزدیک 25 میلیون نفر بود و امروز سه برابر جمعیت در کشور وجود دارد. درواقع مصرف‌کننده‌های ایرانی افزایش پیداکرده‌اند.

این مقام مسئول بیان داشت: صنعت غذا توانست همپای این جمعیت و افزایش سرانه مصرف و رفاه تولیدات متعددی را به بازار عرضه کند. این تولیدات هم از جنبه کیفیت و هم از جنبه بسته‎بندی و فرمولاسیون، قدرت رقابت با نمونه‎های خارجی را داشت و دارد. امروز کمتر محصول غذایی را می‎توانیم نگاه بکنیم که با همپای خارجی خودش نتواند رقابت کند. این‌ها ماحصل همین 40 سال فعالیتی است که در صنعت غذا انجام شد و کاملاً موفقیت‎آمیز بوده است.

خلیلی خاطرنشان کرد: دستاوردهای احتمالی آینده صنعت، به دو بخش ارتباط پیدا می‎کند. یک بخش تحریم است که سعی می‎کند ما را از فناوری روز دنیا بی‎بهره و محروم کند اما از سوی دیگر باعث می‎شود ما از توان داخلی خود حداکثر استفاده را ببریم و پیشرفت کنیم.

رئیس انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران در پایان گفت: بخش دیگر مربوط به این است که اگر مسئله تحریم‎ها حل شود با توجه به پتانسیلی که در کشور داریم می‎توانیم استفاده‎های متعددی را ببریم. این پتانسیل در زمینه‌های نیروی کار ، خلاق و دانش‌آموخته وجود دارد و علاوه بر آن ازلحاظ پتانسیل‏هایی که کشور ما ازلحاظ وضعیت منطقه‎ای دارد می‎توانیم رشد روزافزونی را برای پیشرفت صنعت در نظر بگیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها