مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه بوشهر گفت: توزیع روزانه 100 هزار لیتر نفت گاز (گازوئیل) یورو 4 در ایستگاه های بین راهی این استان آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۸۱۶۴۱
توزیع نفت گاز یورو 4 در بوشهر آغاز شد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا ، مسعود نیک تاج افزود: زیرساخت های لازم برای تویع نفت گاز یورو 4 در استان فراهم است و تنها باید مخازن جایگاه های عرضه یکی پس از دیگری آماده شود که تلاش می شود این میزان نفت گاز یورو 4 در اندک زمان ممکن به 400 هزار لیتر در روز برسد.

وی در رابطه با توزیع بنزین یورو افزود: توزیع بنزین یورو در کلان شهرها انجام می شود و انتظار می رود با توسعه ای که در پالایشگاه خلیج فارس انجام می شود این نوع بنزین در کوتاه ترین زمان ممکن در استان بوشهر نیز توزیع شود.

نیک تاج با بیان اینکه قیمت نفت گاز یورو 4 هیچ تفاوتی با قیمت نفت گاز معمولی ندارد یادآورشد: این نوع سوخت از نظر کیفیت پاک و از آلایندگی بسیار کمی برخورداراست و ارتقای بهسازی محیط زیست را به دنبال دارد.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه بوشهر گفت: اگر میزان توزیع نفت گاز یورو 4 در استان به 400 هزار لیتر برسد این استان از جمله استان های نادر کشور است که 50 درصد سقف سوخت مورد نیازبخش حمل و نقل عمومی خود را از این نوع سوخت تامین می کند.

** توسعه شبکه گاز رسانی در استان بوشهر

نیک تاج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توسعه شبکه گازرسانی در استان بوشهر گفت: این استان در بخش شبکه گاز رسانی نسبت به استانهای همجوار خود پیشرو است به نحوی که 98 درصد از جمعیت استان مشمول استفاده از خدمات گازرسانی هستند.

وی یادآورشد: توسعه گاز کشی از محل صرفه جویی در مصرف سوخت مایع تامین و هزینه بسیار کلانی در این بخش صورت گرفته است به نحوی که می توان به طور کامل از گاز به عنوان سوخت پاک برای بهسازی محیط زیست استفاده کرد.

به گفته نیک تاج استان بوشهر هیچ مشکلی در خصوص توزیع و تامین نفت سفید ندارد ولی براساس دستورالعمل صادر شده از سوی وزارت نفت در تمام مناطقی که گاز کشی و علمک گاز نصب شده باشد سوخت مایع نباید توزیع شود.

وی گفت: با توجه به اینکه هنوز برخی از خانوارها در مناطقی از استان که مشمول گازکشی هستند لوله کشی گاز نکرده اند با تلاش های استاندار، امام جمعه بوشهر و شرکت پخش فرآورده های نفتی مجوزی برای توزیع سوخت مایع در مناطق گازکشی شده نیز گرفته شد.

وی در خصوص وجود برخی مشکلات در سیستم توزیع نفت گفت: در همه مراجعه ها و کارهای روزمره نقش دولت الکترونیک پررنگ است و این سیستم جزو تشریفات اداری نیست و تلاش می شود این سیستم را به سمتی هدایت کنیم که مردم نیازی به مراجعه به اداره ها برای تامین سوخت نفت سفید مورد نیاز خود نداشته باشند.

وی تاکید کرد: تمهیدات لازم برای روان سازی و کاهش مراجعه های مردمی در خصوص نفت سفید بعمل آمده و مشکل برطرف شده است.

نیک تاج افزود: با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده در بخش توسعه شبکه گازرسانی در استان نگاه مردم نباید این باشد که 'گاز نمی خواهیم' بلکه باید برای استفاده از این نعمت ترغیب شوند.

وی تاکید کرد: تمام مناطقی که گاز کشی هستند مشمول سوخت مایع نمی شوند برهمین اساس حتی صنایع موجود در استان نیز باید گازرسانی شوند.

** دستبرد به خط انتقال سوخت

مدیرشرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه بوشهر گفت: با نشتی خط لوله انتقال فرآورده نفت از اسکله اداره بندر به انبار شهید غریبی بوشهر موضوع دستبرد و سوء استفاده برخی سودجویان برملا شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه نشتی نفت آلودگی زیست محیطی را به دنبال دارد برهمین اساس متخصصان شرکت پخش فرآورده های نفتی با حفظ تمام نکات فنی و ایمنی اقدام به رفع نشتی کردند.

نیک تاج اضافه کرد:با بررسی متخصصان این شرکت قسمتی که انشعاب گرفته شده بود شناسایی و
بسته شد.

وی یادآورشد: در این پرونده تاکنون یک نفر مضنون با دستور قضایی دستگیر و پرونده در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه تمام نقل و انتقالات سوخت در سیستم بسته انجام می شود گفت: متخلفان هیچ ارتباطی با مجموعه نفتی ندارد و پرونده در دست بررسی است.

نیک تاج اضافه کرد: خط لوله انتقال فرآورده نفتی از اسکله اداره بندر به انبار شهید غریبی 2 سال است که راه اندازی شده و فعالیت چندانی نداشت ولی در چند ماه گذشته به دلیل ورود کشتی های بیشتر این خط فعال شده است.

وی تاکید کرد: باتوجه به کنترل های فنی و کیفی انجام شده در انتقال فرآورده های سوختی هیچ گونه اختلاط فرآورده به وجود نمی آید.

** کیفیت فرآورده های نفتی بالاست

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه بوشهر گفت: استان بوشهر سوخت مورد نیاز خود را از مبادی ماهشهر، لاوان و بندرعباس تامین می کند.

نیک تاج اضافه کرد: بر این اساس از مرحله تولید، انتقال و توزیع فرآورده های نفتی کنترل کیفی جزو جدا نشدنی کار شرکت است و کیفیت فرآورده ها مطابق شاخص ها و استانداردهای ملی است و هیچ تفاوتی ندارد.

وی تاکید کرد: جدای از کنترل کیفی در مراحل توزیع و انتقال فرآورده در مبادی تامین نسبت به انجام کنترل کیفی فرآورده های نفتی در محل عرضه نیز به صورت مستمر و هفتگی انجام می شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه بوشهر تاکید کرد: مردم اطمینان داشته باشند هیچ مشکلی از نظر کیفیت سوخت وجود ندارد و برخی اظهارنظرها در این خصوص غیرکارشناسی و بدون اطلاع از فرآیندهای کنترل کیفی است.

وی با اشاره به اینکه کنترل کمی در جایگاه های عرضه سوخت انجام می شود گفت: بر روی همه تلمبه ها برچسب کنترل کمی اداره کل استاندارد نصب شده است.

** هیچ دستوری مبنی بر سهمیه بندی بنزین وجود ندارد

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه بوشهر گفت: تاکنون هیچ دستوری مبنی بر سهمیه بندی بنزین وجود ندارد و مردم نگران این مساله نباشند.

نیک تاج اضافه کرد: تنها تاکید وزارت نفت بر استفاده مردم از کارت سوخت خودشان است.

وی در رابطه با فراموش کردن رمز کارت سوخت و اقدام آنان برای حذف رمز خود گفت: مردم نگران نباشد از روزی که الزام به استفاده از کارت سوخت در کشور اعلام شود تمام کسانی که کارتهای آنها رمزدار است وقتی کارت خود را وارد می کنند تمام رمزها برداشته می شود برهمین اساس نیازی نیست در حال حاضر وقت خود را صرف حذف رمز کنند.

نیک تاج اظهار داشت: الزام به استفاده از کارت سوخت خود باعث می شود اطلاعات مصرف در سیستم به روز شود و میزان مصرف و تعداد خودروها مشخص می شود.

وی یادآورشد: برای خودروهای جدید کارت سوخت صادر شده و افرادی که اقدام به گرفتن کارت خود نکرده اند با درخواست دوباره کارت سوخت خود را دریافت کنند.

** فعالیت 250 دستگاه نفت کش

نیک تاج اظهارداشت: در زمان حاضر کار توزیع سوخت در استان بوشهر با بیش از 250 دستگاه نفت کش به صورت شبانه روزی در این استان انجام می شود.

وی تاکید کرد: دراستان بوشهر در حال زمان حاضر روزانه یک میلیون و 600 هزار لیتر بنزین و 2 میلیون لیتر نفت گاز در بخش حمل و نقل عرضه می شود که از طریق 63 جایگاه عرضه سوخت در استان توزیع می شود.

وی گفت: همچنین 34 جایگاه عرضه سوخت سی ان جی در استان بوشهر فعال است که از نظر هزینه نسبت به بنزین بسیار باصرفه تراست.

وی یادآورشد: اگر زیرساخت گاز در استان نبود امکان استفاده از سوخت سی ان جی برای مردم به وجود نمی آمد.

نیک تاج در رابطه به نحوه تامین سوخت دراستان بوشهرگفت: باتوجه به امکان تامین سوخت با کشتی در استان و وجود انبار مناسب برای تامین سوخت هیچ دغدغه خاطری در استان نداریم واین آمادگی را داریم که سوخت مورد نیاز استانهای همجوار را نیز تامین کنیم.

نیک تاج افزود: در استان بوشهر 6 ناحیه در 10 شهرستان وجود دارد و جایگاه های توزیع بنزین امکان توزیع روزانه معادل 9 میلیون لیتر بنزین حدود 4.5تا 5میلیون لیتر نفت وگاز وجود دارد .

وی افزود: در این شرایط نگران توسعه و تامین انرژی در بخش مایع نیستیم واز لحاظ ذخیره سازی انواع فرآورده های نفتی در استان در وضعیت مطلوبی قرارداریم.

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر نیزگفت:استفاده از گاز برای مصارف خانگی افزون بر جنبه اقتصادی از نظر زیست محیطی و بهداشتی نیز قابل مقایسه با سوخت مایع نیست.

اکبر اقبال مجرد افزود: بااین وجود تامین نفت سفید مردم که به هر دلیل امکان استفاده از گاز را ندارند باید با سهولت انجام تا آنان دغدغه تامین سوخت مورد نیاز خود در این فصل از سال را نداشته باشند.

وی یادآورشد: رسالت شرکت پخش فراورده های نفتی در خدمت رسانی به جامعه هدف بسیار گسترده و حساس است برهمین اساس هرگونه خلل در این بخش دامنه اثرگذاری آن بر زندگی مردم بالاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها