در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر برگزار می شود؛

کارگاه طراحی پوستر و تصویرسازی فصل انتخاب

تعطیلات آخر هفته که معمولا در پایتخت با بازگشایی نمایشگاه‌های هنری همراه است، فرصتی را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند تا بخشی از وقت خود را به بازدید از گالری‌ها و موزه‌ها اختصاص دهند.
کد خبر: ۱۱۸۱۳۱۴
گالری‌ های تهران در تعطیلات آخر هفته

به گزارش جام جم آنلاین، ایسنا در این گزارش مروری دارد بر برخی نمایشگاه‌ها که در این ایام برقرار هستند.

گالری پردیس ملت

۳۲ هنرمند زن، ۵۰ اثر خود را با عنوان «زمان، مکان، خاطره» در گالری پردیس ملت به نمایش می‌گذارند. این نمایشگاه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ روز جمعه ۷ دی ماه در گالری پردیس ملت افتتاح می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه تا ۳۰ دی ماه، از ساعت ۱۱ تا ۲۰ به گالری پردیس ملت واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، بزرگ‌راه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(نیایش)، روبه‌روی بزرگراه کردستان، پردیس سینمایی ملت، طبقه منفی ۲ مراجعه یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲۳۱۶۱۴۹ تماس بگیرند.

حوزه هنری

نمایشگاه آثار خوش‌نویسی و تذهیب گروهی از هنرمندان حوزه هنری مازندران با موضوع «هنر از نگاه شهید مرتضی آوینی» با نام «قافله قلم» در گالری ابوالفضل عالی افتتاح شده است.

علاقه‌مندان برای تماشای این آثار می‌توانند همه روزه به جز روزهای تعطیل با مراجعه به گالری ابوالفضل عالی به نشانی خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ از ساعت ۹ الی ۱۸ مراجعه کنند.

متن تمامی آثار این نمایشگاه از بیانات سید شهیدان اهل قلم «سید مرتضی آوینی» است که با قلم خوشنویسان مازندرانی نگاشته شده است.

گالری ساربان

نمایشگاه نقاشی‌های سعید رفیعی‌ منفرد با عنوان «انطباق» در گالری ساربان افتتاح می‌شود.

رفیعی‌منفرد متولد سال ۱۳۵۰ و دانش‌آموخته نقاشی است، ۱۱ نمایشگاه انفرادی برگزار کرده و در بیش از ۷۰ نمایشگاه گروهی نیز حضور داشته است.

نمایشگاه انطباق تا روز دوشنبه ۱۷ دی‌ ماه ادامه خواهد داشت. علاقمندان برای بازدید از آثار می‌توانند همه روزه به جز سه‌شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری ساربان به نشانی سهروردی شمالی، هویزه غربی، نبش خیابان یوسفی، پلاک۱۳۰ مراجعه کنند.

گالری فرشته

آیین افتتاحیه نمایشگاه «شاید فردا» با مجموعه آثاری از کمال‌الدین قطب، عصر جمعه هفتم دی ماه ساعت ۱۶ در گالری فرشته برگزار خواهد شد.

گالری فرشته به مدت ۱۰ روز و تا هجدهم دی‌ماه میزبان علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه خواهد بود.

گالری گلستان

گالری گلستان نیز ۷ دی‌ماه میزبان نمایشگاه نقاشی‌های آبرنگ محمود سمندریان می شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه جمعه تا سه‌شنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به گالری گلستان واقع در دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ مراجعه کنند. این نمایشگاه تا چهارشنبه (۱۲ دی‌ماه) برقرار خواهد بود.

خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه سالانه‌ آثار انجمن هنرمندان سفالگر در خانه‌ هنرمندان افتتاح شده است. این نمایشگاه که «انبساط» نام دارد، به کیوریتوری بهزاد اژدری، رجحانه حسینی، مجید ضیایی و امید قجریان به صورت مستقل در چهار گالری پاییز، زمستان، ممیز و میرمیران در حال برگزاری است.

این نمایشگاه تا ۱۱ دی‌ ماه ادامه خواهد داشت. علاقمندان می‌توانند برای تماشای آثار همه روزه به‌جز شنبه‌ها به خانه هنرمندان به نشانی خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی مراجعه کنند.

گالری شیرین

این روزها نمایشگاه طراحی‌های حمید عجمی در گالری شیرین برقرار است.

این نمایشگاه با نام «نه جنگ نه زن» تا ۱۴ دی‌ماه برقرار است و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن همه روزه به غیر از دوشنبه‌ها به خیابان کریم‌خان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک ۵ مراجعه کنند.

گالری سرزمین هنر

نمایشگاه نقاشی‌های محمود محکمی با عنوان «نیس تان باس تان» روز جمعه، ٧ دی ماه در گالری سرزمین هنر افتتاح می‌شود.

محمود محکمی متولد ١٣٥٤ است و علاوه بر بازی در چند فیلم و سریال، چند نمایشگاه گروهی و انفرادی نقاشی نیز داشته است.

علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ٧ تا ٢٠ دی ماه، هر روز (غیر از روزهای دوشنبه) از ساعت ١١ تا ٢١ به گالری سرزمین هنر واقع در اوین، ابتدای سربالایی خیابان کچویی، کوچه صفا، پلاک ٤ مراجعه کنند.

گالری مژده

گالری مژده از عصر ۷ دی، میزبان نمایشگاه «تهران زیر بال فرشتگان» خواهد شد که تا ۱۴ دی ماه به تماشا خواهد بود.

گالری مژده در سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ واقع است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه غیر از شنبه‌ها از این آثار دیدن کنند.

موسسه صبا

۳۲ اثر از ۱۶ هنرمند در قالب عکس، سفال و نقاشی در گالری فرشچیان موسسه صبا به نمایش گذاشته شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۸ دی ماه به نشانی خیابان ولیعصر خیابان طالقانی خیابان برادران شهید مظفر پلاک ۱۲۵ موسسه صبا نگارخانه استاد فرشچیان مراجعه کنند. ساعت بازدید همه روزه به جز روزهای تعطیل ۱۰ تا ۱۸ است.

موزه ملی ایران

نمایشگاه «باستان‌شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس» ۵۶۰ اثر تاریخی باستانی هلند را به مدت شش ماه تا ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ در موزه ملی ایران به نمایش می‌گذارد.

در میان ۵۶۰ شی باستانی و تاریخی در ۳۳۱ ردیف از موزه درنتس شهر آسن در هلند، تابلوهای نقاشی‌ای نیز حضور دارد که هنردوستان علاقه‌مند به میراث‌فرهنگی می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند.

گالری نقاشی این نمایشگاه دربرگیرنده منتخبی از آثار هنرمندان هلندی است که عمدتا شامل مناظر و زندگی روستایی در استان «درنته» است.

یکی از تابلوهای به نمایش درآمده «بر دروازه ابدیت» نام دارد که به دلیل موضوعیت آن با هلند، از مخزن موزه هنرهای معاصر برای نمایش در این نمایشگاه امانت گرفته شده است.

تابلویی را که با نام «چشم‌انداز خانه روستایی در درنته ۱۸۹۴» معرفی شده است، مسئولان موزه درنتس با حمایت «ینکگیرولوتریج» سال گذشته از نهاد دیگری خریداری کرده‌اند، اما تا قبل از انتقال آن به ایران، در هیچ کدام از تالارها یا نمایشگاه‌های هلند نمایش داده نشده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها