رئیس جمهور آمریکا گفت: غم‌انگیز است که ۷ هزار میلیارد دلار در خاورمیانه هزینه کنید و برای رفتن به آنجا مجبور به عملیات پوششی گسترده باشید.
کد خبر: ۱۱۸۱۳۰۱
ترامپ: با ترس به عراق سفر کردم

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، دونالد ترامپ با اذعان به این که در سفر ناگهانی و چند ساعته خود به عراق نگران امنیت خود و همسرش بوده است، تاکید کرد: بسیار غم‌انگیز است که آمریکا هزاران میلیارد دلار برای برقراری امنیت و ثبات در خاورمیانه هزینه کند، اما رئیس جمهورش برای سفر به آنجا مجبور شود تدابیری امنیتی بسیار محدود کننده و عملیات حفاظتی گسترده ای به اجرا گذارد.

وی که روز چهارشنبه در سفری اعلام نشده به عراق رفت و از نیروهای نظامی آمریکا مستقر در این کشور دیدن کرد ضمن اذعان به این که در این سفر نگرانیهایی بابت امنیت خودش داشته است، افزود: برای وی بسیار غم‌انگیز بود که سفرش به عراق کاملا محرمانه و در خفا صورت گرفت.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به یک خبرنگار که از او پرسید آیا پیش از این که به اتفاق همسرش ملانیا ترامپ بخواهد به عراق سفر کند، ترس و نگرانی هم داشته است یا خیر، جواب داد: قطعا همین طور است. من نه تنها برای خودم بلکه برای (همسرم ملانیا) نیز نگرانی داشتم. من در خصوص ریاست جمهوری آمریکا نیز نگران بودم.

از دو سال پیش که ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا رسید این اولین بار بود که به یک کشور درگیر جنگ سفر کرد.

ترامپ افزود: کاش می دیدید که ما برای این سفر چه شرایط و محدودیت هایی باید تحمل می کردیم. هواپیما در تاریکی عمیق فرورفته و همه پنجره ها بسته شده بود به طوری که کمترین نوری به چشم نمی خورد. همه جا تاریکی مطلق بود. می پرسید من در این سفر نگرانی نداشتم؟ باید بگویم که چرا نگران بودم.

وی که سه شنبه شب از آمریکا به عراق عزیمت کرد، افزود: برنامه های پیشین این چنینی برای بازدید از نظامیان آمریکایی پس از آن که خبرش به بیرون درز کرد، به ناچار کنار گذاشته شده بودند.

میلیاردر جمهوری خواه افزود: خیلی غم‌انگیز است که شما هفت هزار میلیارد دلار برای خاورمیانه هزینه کنید اما برای رفتن به آنجا چاره ای نداشته باشید جز این که عملیات پوششی گسترده ای را با هواپیماها در تمام جهت‌ها و با بهترین تجهیزات موجود در جهان به اجرا گذارید تا بتوانید در این سفر امنیت داشته باشید.

سفر ترامپ به عراق در شرایطی صورت گرفت که دولت فدرال آمریکا به علت بن‌بست در روند تصویب لایحه بودجه سال 2019 عملا فلج شده است.

رئیس جمهور آمریکا یک هفته پیش اعلام کرد نیروهای نظامی آمریکا را از سوریه خارج خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها