استاد دانشگاه در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

صنعت شیلات ایران انقلابی گسترده را تجربه کرده است

جانشین فرماندهی کل سپاه در قرارگاه ثارالله در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

مدیریت انقلابی خستگی‌ناپذیر، ساده‌زیست و معتقد به توانمندی درونی است

جانشین فرماندهی کل سپاه در قرارگاه ثارالله گفت: مدیر انقلابی خستگی‌ناپذیر در جهت مسئولیت خود عمل می‌کند، ساده‌زیست است، به مسائل مدیریتی خودآگاه و به توانمندی درونی مردم اعتقاد دارد.
کد خبر: ۱۱۸۱۲۰۲
مدیریت انقلابی خستگی‌ناپذیر، ساده‌زیست و معتقد به توانمندی درونی است

محمد اسماعیل کوثری جانشین فرماندهی کل سپاه در قرارگاه ثارالله در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین در خصوص تبیین مؤلفه‌های مدیریت انقلابی با اشاره به اینکه مدیریت انقلابی همان مدیریت جهادی است اظهار کرد: مرحله اول در مدیریت جهادی انگیزه الهی است که باید برای افراد مدنظر باشد.

کوثری در ادامه از خود گذشتن و مقدم دانستن منافع ملی و مردمی را اصل دوم مدیریت انقلابی دانست و خاطرنشان کرد: البته منظور این نیست که مدیر نباید منافعی داشته باشد ولی باید منافع حزبی یا گروهی خود را در اولویت بعد از منافع ملی قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر خصوصیات مدیریت انقلابی این است که خستگی‌ناپذیر در جهت مسئولیت خود عمل می‌کند، ساده‌زیست است به مسائل مدیریتی و مسئولیتی خودآگاه باشد و به توانمندی درونی مردم اعتقاد داشته باشد یعنی باور کند ما می‌توانیم خیلی از نیازمندی‌های جامعه خود را با مدیریت انقلابی و جهادی حل کنیم.

جانشین فرماندهی کل سپاه در قرارگاه ثارالله بابیان اینکه مدیر جهادی و انقلابی همپای نیروهای خود حرکت می‌کند خاطرنشان کرد: این مدیر سیاست‌های خود را دقیقاً مشخص کرده و پابه‌پای نیروهای تحت امر خود آنها را جلو می‌برد.

وی بابیان اینکه به لطف خدا هرجایی بعد از انقلاب تفکر انقلابی به معنای واقعی اجراشده موفق بوده‌ایم خاطرنشان کرد: البته این موضوع فقط مختص ایران هم نیست و این تفکر در هرجایی پیاده شود قطعاً موفق است و لذا اینجاست که میگوییم این نوع مدیریت می‌تواند مشکلات مردم و کشور را حل کند و کشور را به سمت پیشرفت جلو ببرد.

کوثری در خصوص مصادیق مدیریت انقلابی خاطرنشان کرد: در مورد این نوع مدیریت می‌توانیم از خود حضرت آقا و شهید بزرگوار چمران تا بسیاری از فرماندهان و نیروهایی که شاید در جنگ مسئولیتی هم نداشتند مثال بزنیم که این موارد را در عمل و به عینه نشان می‌دادند.

جانشین فرماندهی کل سپاه در قرارگاه ثارالله افزود: البته در حوزه‌های مختلف مدیریت انقلابی اجراشده است که نمونه آن را در دستاوردهای موشکی، هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، سدسازی و امثال آن شاهد هستیم.
وی بابیان اینکه در نمونه‌های بسیاری توانسته‌ایم توانمندی‌های مدیریت انقلابی خود را در عمل نشان

دهیم خاطرنشان کرد: این اتفاق نه یک‌بار و دو بار بلکه ده‌ها و صدها بار انجام‌شده و منحصر به یکی دو مورد نیست که بگویند دیگر تکرار نمی‌شود.

این نماینده سابق مجلس بابیان اینکه مدیریت جهادی نوعی عبادات است خاطرنشان کرد: در کشورهایی مانند ژاپن که با کمترین امکانات بیشترین بازدهی رادارند با اعتقادات مادی خود عمل می‌کنند و ما با تفکر الهی انجام کاری را برای خود عبادت می‌دانیم که موجب شود تولید داخلی‌مان از تولیدات کشورهای پیشرفته و صنعتی برتر باشد.

وی در واکنش به افرادی که مطرح می‌کنند مدیریت انقلابی دیگر در کشور وجود ندارد اظهار کرد: آنها که این حرف را می‌زنند در هر جایگاهی که باشند خودشان مشکل‌دارند و به دنبال این هستند که برای گروه، حزب و اطرافیان خود فضا را باز کنند، اگر همین مدیریت جهادی در گوشه کشور نبود قطعاً ما چندین برابر اکنون در کشور مشکلات داشتیم.

کوثری خاطرنشان کرد: اکنون هم خیلی از مدیران جهادی هستند که دارند به شکل کاملاً آرام با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی نتیجه‌های کارهای خود را انجام و به جامعه ارائه می‌کنند.

وی در پایان در خصوص دلایل گسترش فرهنگ انقلاب در کشورهای مختلف با تأکید براین که این اتفاق به دلیل موفقیت انقلاب در عمل و نه در تئوری است خاطرنشان کرد: انقلاب در عمل نتیجه داده و این نتیجه را هم دیگران به عینه دیده‌اند که باوجود همه فشارها و توطئه‌ها ایرانی‌ها ایستاده‌اند و همین ایستادن بر اساس همان عواملی که گفته شد موجب می‌شود تا دیگران انقلاب و عوامل ایستادگی کشور را برای خود الگو قرار ‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها