یک مرکز پژوهشی فلسطینی جدیدترین آمار از تعداد شهدا و مجروحان راهپیمای‌ های بازگشت نوار غزه را منتشر کرد.
کد خبر: ۱۱۸۱۱۷۵
آمار جدید از راهپیمایی بازگشت غزه؛ 253 شهید و 25 هزار زخمی

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، تعداد شهدای راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی که بیش از هشت ماه از آن می‌گذرد، به ۲۵۳ نفر رسیده و رژیم صهیونیستی هنوز پیکر ۱۱ نفر از آنها را تحویل خانواده‌هایشان نداده است.

مرکز پژوهشی «عبدالله الحورانی» وابسته به سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» در گزارشی اعلام کرد از آغاز این راهپیمایی‌ها تاکنون ، ۲۵۳ نفر به شهادت رسیده‌اند که شهر غزه با ۷۲ شهید در رتبه اول و استان خانیونس با ۷۰ شهید، استان دیرالبلح یا الوسطی با ۴۱ شهید، استان الشمال با ۳۷ شهید و استان رفح با ۳۳ شهید در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در ادامه این گزارش آمده است در راهپیمایی‌های بازگشت ۲۵۴۷۷ نفر مجروح شده‌‌اند که ۱۳۷۵۰ نفر آنها برای درمان به بیمارستان‌های غزه منتقل و مابقی به صورت سرپایی معالجه شده‌اند.

تعداد کودکان شهید ۴۵ نفر اعلام شده که ۱۷.۷ درصد از مجموع شهدا را تشکیل می‌دهند، رژیم صهیونیستی همچنان پیکر سه کودک شهید را در اختیار دارد؛ کوچکترین شهید یک دختر یک سال و نیمه به نام «بیان ابوخماش» است.

در راهپیمای‌های بازگشت ۴۳۷۹ کودک هم زخمی شدند که جراحت نیمی از آنها به خاطر گلوله جنگی و پلاستیکی و جراحت ما بقی بر اثر بمباران هوایی و توپخانه‌ای به مناطق مختلف غزه بود.

بنا به گزارش مذکور، دو زن نیز در راهپیمایی‌های بازگشت شهید شدند : «ایناس ابوخماش» که در ماه هفتم بارداری خود بود و امدادگر «رزان النجار». تعداد زنان مجروح نیز به ۲۰۵۰ نفر رسید که ۶۰۰ نفر آنها بر اثر گلوله جنگی و پلاستیکی زخمی شدند و مابقی بر اثر بمباران توپخانه‌ای و هوایی.

هفت معلول هم در بین شهدای راهپیمایی غزه دیده می‌شود و بسیاری از افراد شرکت‌کننده در این راهپیمایی‌ها دچار نقص عضو شده‌اند.

سه نفر از شهدا از نیروهای امدادگر بودند: رزان النجار، موسی ابوحسنین و عبدالله القططی.

۷۵۰ از تیم‌های پزشکی در راهپیمایی‌های مذکور زخمی شدند و این در حالی است که فاصله چادرهای پزشکی و درمانی از نوار مرزی غزه با فلسطین اشغالی حدود ۵۰۰ متر بوده است؛ به ۸۴ آمبولانس نیز در نتیجه شلیک مستقیم صهیونیست‌ها خسارت وارد شد.

بر اساس گزارش مذکور، این راهپیمایی‌ها تا کنون دو شهید خبرنگار به نام‌های یاسر مرتجی و احمد ابوحسین داشته و تعداد خبرنگاران مجروح به ۱۴۰ نفر رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها