نوبخت در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما اعلام کرد:

۱۴میلیارد دلار؛ بودجه مختص واردات کالا‌های اساسی

دولت در لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، سقف معافیت مالیاتی برای کارکنان دولتی و غیر دولتی را ۲میلیون و ۳۰۰هزار تومان پیشنهاد داد.
کد خبر: ۱۱۸۰۷۶۱
حقوق تا ۲.۳میلیون تومان از مالیات معاف می شود

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، بر اساس پیش بینی دولت در تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه کل کشور که صبح امروز از سوی رئیس جمهور به رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، سقف معافیت مالیاتی برای کارکنان دولتی و غیر دولتی اعم از حقوق و مزایای فوق العاده و کارانه، سالانه ۲۷۶ میلیون ریال تعیین شد.

با این حساب، نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیر دولتی تا سقف حقوق ماهیانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان صفر در نظر گرفته شده است و این حقوق بگیران از پرداخت مالیات بر درآمد معاف خواهند شد.

اما بر اساس این تبصره، نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی مازاد بر درآمد مذکور، تا ۵ برابر مشمول مالیات سالانه ۱۰ درصد و نسبت به مازاد آن نیز ۲۰ درصد پیش بینی شده است.

همچنین میزان معافیت مالیاتی در مورد شخص حقیقی که هیچگونه درآمدی ندارد (ماده ۵۷ قانون مالیات های مستقیم) و همچنین مشمولان مالیات مودیانی که اظهارنامه مالیاتی خود را در موعد مقرر تسلیم کنند (موضوع ماده ۱۰۱ قانون مالیات های مستقیم)، سالانه تا سقف درآمد ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود. به این ترتیب این افراد تا سقف درآمدی ماهیانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از پرداخت مالیات بر درآمد معاف هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها