دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد

وجود ۵۰ هزار معتاد متجاهر در کشور

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد زندانیان کشور مرتبط با مواد مخدر هستند، گفت: حدود ۵۰ هزار معتاد متجاهر در کشور وجود دارد که اولویت ما این است تا پایان سال جاری تمامی این معتادان را سازماندهی کنیم.
کد خبر: ۱۱۸۰۶۸۵
وجود ۵۰ هزار معتاد متجاهر در کشور

به گزارش جام جم آنلاین از فارس،‌ مراسم مبادله تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی و ستاد مبارزه با مواد مخدر امروز با حضور اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها اقدامات تأمینی و تربیتی در اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی فشافویه برگزار شد.

در این مراسم، اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه مواد مخدر و ارتباط آن با بسیاری از آسیب‌ های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: در کشوری قرار داریم که در همسایگی آن سالانه ۱۰ هزار تن مواد مخدر در افغانستان تولید می‌شود که در ۲۰ سال اخیر تولید مواد مخدر در آن پنجاه برابر شده است و از حدود ۲۰۰ تن با اشغال و حضور کشورهای خارجی به ویژه آمریکا به ۱۰ هزار تن رسیده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد زندانیان کشور مرتبط با مواد مخدر هستند، گفت: ۵۵ درصد طلاق‌ها ناشی از مواد مخدر است ضمن اینکه بسیاری از جرایم عمومی مانند قتل و جنایت، سرقت ناشی از اعتیاد به مواد مخدر است.

مؤمنی با اشاره به اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر در مبارزه با این آسیب اجتماعی، خاطرنشان کرد: از جمله اولویت‌هایی که درنظر گرفته‌ایم، مقابله، درمان و پیشگیری است، اما اولویت ما در کوتاه‌مدت، جمع‌آوری، نگهداری، درمان و بازپروری معتادان متجاهر است.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار معتاد متجاهر در کشور وجود دارد، افزود: حدود ۱۵ هزار معتاد متجاهر در تهران است که اولویت ما این است که تا پایان سال جاری تمام معتادین متجاهر را ساماندهی کنیم و نسبت به درمان و بازپروری آنها در مراکز پیش‌بینی‌شده اقدام کنیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: این مرکز حدود هزار و ۷۰۰ تا هزار و ۸۰۰ ظرفیت داشت که با همت و همکاری رئیس سازمان زندان‌ها اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به ۵ هزار نفر افزایش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها