دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

اجازه نمی‌دهیم ماجرای توهین نماینده سراوان به فراموشی سپرده شود

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با تأکید براینکه در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی مفصلاً بر مسئله توهین نماینده سراوان کارکرده و خواهیم کرد اظهار کرد: برخی از فعالیت‌های ما ادامه خواهد داشت که در ادامه رسانه‌ای می‌شود و قطعاً اجازه نمی‌دهیم این موضوع به دست فراموشی سپرده شود.
کد خبر: ۱۱۸۰۵۹۸
اجازه نمی‌دهیم ماجرای توهین نماینده سراوان به فراموشی سپرده شود

پیام مرادی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین در خصوص ماجرای توهین نماینده سراوان در مجلس شورای اسلامی به کارمند گمرک با تأکید براین که اتفاق به‌قدر کافی شفاف است خاطرنشان کرد: نماینده درخواست خارج از عرفی داشته و آن کارمند هم بدون اینکه بی‌ادبی یا بی‌احترامی کند حسب وظیفه خود عمل کرده است.

مرادی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه غلط بودن ادعای آقای درازهی در مورد قومی و مذهبی بودن مباحث مطرح‌شده مشخص‌شده و گویا خود آن کارمند هم یکی از برادران اهل سنت است فضا کاملاً روشن است.

وی بابیان اینکه رفتار غلط هیئت‌رئیسه و اظهارنظر شخص آقای لاریجانی در مورد توهین نماینده مجلس هم تعجب‌آور بود اظهار کرد: هیئت‌رئیسه مجلس در حالی خیلی سریع جلسه غیرعلنی تشکیل و وزیر را وادار به پاسخ گوئی می‌کند که موضوعات مهم‌تری برای بررسی وجود داشت و جان دانش‌آموزان یک استان خیلی مهم‌تر است از اینکه شاید به نماینده‌ای توهینی شده باشد.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اینکه هیئت‌رئیسه مجلس با وادار کردن بلافاصله وزیر به پاسخگویی حمایتی ضمنی از نماینده سراوان انجام دادند اظهار کرد: این مسئله نشان می‌دهد که متأسفانه مدیریت فعلی حاکم بر مجلس، هیئت‌رئیسه و خصوصاً جناب آقای لاریجانی شأن مجلس را تقلیل داده‌ و عملاً خانه مردم را تبدیل به خانه احزاب کرده‌اند.

وی با تأکید براین که اکنون بیش از آنکه مسائل مردم دغدغه فضای حاکم بر مجلس باشد گویا لابی‌گری‌ برای آینده سیاسی مدنظر است خاطرنشان کرد: این رفتار برای ما اصلاً قابل‌پذیرش نبوده و حتماً انتظار داریم هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بلافاصله این مسئله را بررسی کرده و متناسب با تخلف توهین به کارمند دولت، تحریک گسل‌های قومیتی و مذهبی برای اهداف شخصی و سیاسی، فرافکنی و فرار از پاسخ گوئی است با آن نماینده برخورد کند.

مرادی با تأکید براین که از قوه قضائیه هم انتظار داریم نسبت به جرائم نماینده سراوان بی‌تفاوت نباشد و به این مسئله ورود پیدا کند خاطرنشان کرد: متأسفانه به‌موازات این رفتار، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت طی اظهارنظری به‌صورت ضمنی از آقای درازهی حمایت کرده و حتی از امکان ارجاع کارمند گمرک به هیئت تخلفات اداری خبر می‌دهند.

وی ادامه داد: وقتی عده‌ای با اعمال‌نفوذ برخی از شخصیت‌های سیاسی به‌صورت دوپینگی وارد مجلس می‌شوند باید هم‌شأن نمایندگی مردم به نمایندگی دولت و وکیل الدوله بودن کاهش پیدا کند و در این شرایط است که نماینده پارلمانی رئیس‌جمهور باوجود همه فشارهای افکار عمومی از او حمایت می‌کند.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تأکید کرد: با توجه به اینکه فضا کاملاً شفاف و روشن است اگر شرایط به سمتی پیش رود که بخواهد با آن کارمند برخورد شود حتماً واکنش اجتماعی در پی خواهد داشت و حتماً تشکل‌های اجتماعی هم در برابر این مسئله ساکت نخواهند بود کما اینکه اکنون هم برخی از وکلا اعلام کردند حاضر هستند به شکل داوطلبانه وکالت این کارمند وظیفه‌شناس را بر عهده بگیرند.

وی بابیان اینکه قطعاً فضای رسانه‌ای کشور در برابر هیچ‌گونه برخوردی با کارمند گمرک سکوت نخواهد کرد ابراز امیدواری کرد هم دولت و هم مجلس تلاش کنند باانصاف با قضیه توهین نماینده سراوان برخورد کنند تا از ایجاد بدبینی و التهاب بی‌جا در جامعه جلوگیری شود.

مرادی بابیان اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با ریاست محترم مجلس در خصوص موضوع توهین نماینده سراوان نامه‌نگاری داشته است اظهار کرد: به ایشان تذکر داده‌ایم که با توجه به شناختی که از مناسبات مجلس داریم اگر هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان کار خود را به‌درستی انجام ندهد مسئولیت آن متوجه شخص آقای لاریجانی است.

وی در پایان با تأکید براین که در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی مفصلاً بر مسئله توهین نماینده سراوان کارکرده و خواهیم کرد اظهار کرد: برخی از فعالیت‌های ما ادامه خواهد داشت که در ادامه رسانه‌ای می‌شود و قطعاً اجازه نمی‌دهیم این موضوع به دست فراموشی سپرده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها