وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه مستقل علوم پزشکی چابهار با توجه به جایگاه توسعه ای این شهرستان راهبردی بزودی با همکاری و مشارکت جوامع محلی و منطقه آزاد راه اندازی می شود.
کد خبر: ۱۱۸۰۵۴۷
دانشگاه علوم پزشکی چابهار بزودی راه اندازی می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا ، سید حسن قاضی زاده هاشمی روز یکشنبه در مراسم کلنگ زنی بیمارستان 540 تختخوابی چابهار اظهار داشت: راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی در سواحل مکران نیازمند مساعدت همه قشرهای مختلف مردم، مسئولان و منطقه آزاد است.

وی گفت: چابهار متصل به آب های اقیانوس هند یکی از بهترین بنادر دنیا و از این طریق متصل به کشورهای مختلف دنیا است.

وزیر بهداشت و درمان بیان کرد: چابهار را باید متناسب با موقعیت و جایگاه این منطقه مورد توجه قرار داد و حوزه بهداشت و درمان آن را به شاخص های کشوری نزدیک کرد.

وی بر تکمیل طرحهای بهداشت ودرمان چابهار تاکید کرد و افزود: برای ارتقاء شاخص های بهداشتی و درمانی سیستان و بلوچستان و به ویژه شهرستان چابهار و کنارک عزم جدی وجود دارد.

دکتر هاشمی تصریح کرد: پروژه های بهداشتی درمانی چابهار باید به موقع تکمیل و بهره برداری شوند تا مردم از نعمات آنها بهره مند شوند.

وی از مساعدت های منطقه آزاد برای واگذاری رایگان زمین بیمارستان و تلاش های اعضاء شورای اداری و مردم این شهرستان قدردانی کرد.

وزیر بهداشت و درمان ادامه داد: سه هزار تخت بیمارستانی در کشور در حال اجراست و بزودی تحولات خوبی در حوزه سلامت انجام می شود.

وی به انتخاب استاندار سیستان وبلوچستان توسط دولت اشاره کرد و افزود: یکی از بهترین انتخاب ها انتصاب استاندار این استان است که بار دیگر امید را به مردم منطقه برگردانده است.

دکتر هاشمی گفت: تبدیل زمین قبلی بیمارستان سینا به تجاری و فروش آن بخشی از هزینه های بیمارستان جدید ۵۴۰ تختخوابی را تامین می کند.

** 600 میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان چابهار هزینه می شود

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) گفت: برای ساخت بیمارستان 540 تختخوابی چابهار 350 میلیارد تومان و 250 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات آن از محل اعتبارات دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر هزینه می شود.

سعید محمد در حاشیه کلنگ زنی بیمارستان 540 تختخوابی چابهار به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این بیمارستان با زیربنای 60 هزار مترمربع در زمینی به مساحت 20 هکتار در محدوده منطقه آزاد چابهار ساخته می شود.

وی گفت: زمین بیمارستان 540 تختخوابی چابهار توسط منطقه آزاد چابهار به طور رایگان به وزارت بهداشت واگذار شده و قرار است مساعدت لازم برای صدور پروانه کار آن نیز انجام شود.

مجری پروژه بیمارستان 540 تختخوابی چابهار ادامه داد: مدت زمان تکمیل این پروژه 36 ماه تعیین شده که امیدواریم برای رفع مشکلات بهداشتی و درمانی مردم جنوب سیستان و بلوچستان به موقع افتتاح و بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه سرانه تخت بیمارستانی در کشور 1.6 دهم تخت برای هزار نفر است و در جهان این آمار به ازای هر هزار نفر 3.5 تخت است، خاطرنشان کرد: در جنوب بلوچستان سرانه تخت بیمارستانی 6 دهم است.

سردار محمد گفت: سیستان و بلوچستان بویژه منطقه بلوچستان از محروم ترین نقاط کشور از نظر بهداشتی و درمانی است و باید توجه ویژه ای به ارتقا شاخص های سلامت این منطقه شود.

وی ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در مناطق محرومی نظیر سیستان و بلوچستان اقدامات خوبی را انجام داده که از جمله آنها می توان به تکمیل فاز نخست طرح توسعه بندرشهیدبهشتی، ساخت راه آهن چابهار- زاهدان و گازرسانی به این استان اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها