با رضایت خانواده بیمار مرگ مغزی، اعضای جوان ۲۳ ساله اردبیلی با موفقیت اهدا شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۵۱۳
اهدای عضو جوان اردبیلی جانی دوباره به بیماران بخشید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، ولی‌ معرفت اصل جوان ۲۳ ساله‌ای که به دلیل تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با تایید پزشکان و جلب رضایت خانواده شرایط اهدای عضو فراهم آمد تا روحی تازه در کالبد بیماران نیازمند پیوند دمیده شود.

طبق اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با وجود اینکه شاخص اهدای عضو در اردبیل بالاتر از متوسط کشوری است، اما با سطح مطلوب جهانی فاصله داریم.

قدرت‌ اخوان اکبری شاخص اهدای عضو در جهان را ۲۵ دانست و افزود: این شاخص در کشور ۱۱.۲ درصد است و در این خصوص اختلاف زیادی با متوسط جهانی دیده می‌شود.

وی یادآور شد: با وجود اینکه اهدای عضو در اردبیل سیر صعودی دارد بیماران زیادی نیازمند پیوند عضو هستند و رضایت به موقع خانواده‌هایی که دارای بیمار مرگ مغزی هستند در حمایت و دستگیری از آنان کارگشا خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: مرگ و میر سالیانه بیماران اهدای عضو در اردبیل ۵۰ نفر بوده که با فرهنگسازی مناسب می‌توان در طی مراحل درمانی بیماران نیازمند موفق ظاهر شد.

اخوان‌اکبری از جایگاه مناسب اردبیل در شناسایی بیماران مرگ مغزی خبر داد و اضافه کرد: با اهدای عضو بیمار مرگ مغری می‌توان جان یک تا هشت نفر را نجات داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها