به دلیل هوای نامساعد

بندرهای غرب هرمزگان تعطیل شد

معاون عملیات دریایی بنادر غرب هرمزگان گفت: به سبب نامساعد شدن وضعیت هوا، بندرهای چارک و آفتاب در غرب استان تا فردا - دوشنبه - سوم دی تعطیل است.
کد خبر: ۱۱۸۰۴۹۹
بندرهای غرب هرمزگان تعطیل شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا ، «خداداد پلاشی» افزود: در این مدت شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی در این محدوده خودداری کنند.

وی بیان کرد: با این وجود مسافران و گردشگران می توانند در این مدت به وسیله «لندینگرافت» از چارک به جزیره کیش تردد کنند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان نیز اعلام کرد: سامانه ناپایدارتر جوی که از اواخر روز جمعه وارد استان شده بود تا آخر وقت امروز یکشنبه خارج می شود.

«مرضیه سی سی پور» افزود: در این مدت، سرعت وزش باد جنوب غربی و شمال غربی در مناطق غربی تنگه هرمز و جزیره های خلیج فارس (جنوب و غرب قشم، هنگام، ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک، سیری، کیش و لاوان) به بیش از 40 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج گاهی به بیش از 150 سانتی متر می رسد.
وی بیان کرد: با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی و مواج شدن دریا از عصر جمعه تا امروز یکشنبه، شناورهای سبک و صیادی و دریانوردان این استان از رفتن به دریا خودداری کنند .

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: در این مدت تمهیدات لازم برای تردد به جزیره های خلیج فارس بویژه در بندرهای غربی استان هرمزگان صورت گیرد و همچنین با توجه به مواج شدن مناطق غربی و جنوبی تنگه هرمز کشتی های تجاری از تردد به سمت بنادر امارات خودداری کنند.

سی سی پور گفت: در مناطق شرقی و نقاطی از تنگه هرمز نیز در این مدت افزایش ابرناکی احتمال رگبار پراکنده پیش بینی می شود.

سی سی پور گفت: از روز یکشنبه به تدریج از میزان شدت باد کاسته می شود اما همچنان خلیج فارس متلاطم خواهد بود.

چارک، بندر آفتاب، بندرلنگه و کیش جزو بندرهای غرب هرمزگان هستند.

بندر لنگه به عنوان اصلی ترین بندرهای فعال در غرب هرمزگان، افزون بر ترانزیت کالا، فعالیت های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ (حمل کالا بین بندرهای داخلی) را نیز پشتیبانی می کند.

شهرستان بندرلنگه بعد از بندر شهید رجایی و باهنر سومین بندر تجاری با پیشینه تاریخی بالا و جمعیت افزون بر 159 هزار نفر در غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

استان هرمزگان 32 بندر فعال دارد که در بیشتر آن ها گمرک مستقر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها