رئیس جمهور آمریکا بار دیگر از تصمیم خود برای خروج از سوریه دفاع کرد و اظهار داشت که نیروهای آمریکایی قرار بود سه ماه در سوریه بمانند اما حضورشان هفت سال طول کشید.
کد خبر: ۱۱۸۰۴۷۲
ترامپ: قرار بود نیروهایمان سه ماه در سوریه بمانند

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، دونالد ترامپ در توئیتی نوشت: ابتدا قرار بود سه ماه در آنجا باشیم. این مساله مربوط به هفت سال پیش است. وقتی من رئیس جمهوری شدم داعش وحشی شده بود. حالا داعش تا حد زیادی شکست خورده و کشورهای منطقه از جمله ترکیه باید بتوانند به راحتی از پس هر آنچه که باقی مانده است، برآیند.

ترامپ هفته گذشته اعلام کرد که تنها دلیل حضور آمریکا در سوریه، داعش بوده و با تحقق این هدف از آن کشور عقب نشینی می کند. «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا در حالی که نتوانست ترامپ را از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه منصرف کند، از سمت خود استعفا کرد.

کناره گیری وی از قدرت پس از جلسه مقام های عالی رتبه در پنتاگون درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه انجام شد.

در حالی که خبر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه هنوز در صدر اخبار مهم جهان است، خبری دیگر منتشر شد مبنی بر اینکه کابینه ترامپ خروج نیمی از 14 هزار نیروی آمریکایی از افغانستان را بررسی می کند.

با این حال، ترامپ در رشته توئیت های خود در روز شنبه اظهار داشت که اخبار مربوط به سوریه و تعطیلی دولت آمریکا اغلب نادرست است.

وی نوشت: من در کاخ سفید هستم و سخت کار می کنم. گزارش های خبری مربوط به تعطیلی دولت و سوریه عمدتا جعلی است. ما در حال مذاکره با دموکرات ها درباره نیاز مبرم به تامین امنیت مرزی (گروه های تبهکار، مواد مخدر، قاچاق انسان و چیزهای بیشتر) هستیم اما ممکن است طول بکشد.

بخش هایی از دولت فدرال آمریکا از اولین دقایق امروز به دنبال اختلاف ترامپ و کنگره درباره بودجه تعطیل شد. اختلاف ها عمدتا برسر هزینه‌های ساخت دیواری است که دولت این کشور در مرز با مکزیک پیش بینی کرده است.

این تعطیلی بخش های غیرضروری یک چهارم از وزارت خانه ها و سازمان های دولت فدرال مانند وزارتخانه های مسکن، امنیت داخلی، کشاورزی، امور خارجه و دادگستری که شامل 800 هزار نفر از کارمندان دولت است را در برمی گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها