روان‎شناس ورزشی در گفت‌وگو با جام‎جم آنلاین مطرح کرد؛

رفتار نامطلوب ستاره‎های ورزش؛ بازتاب واقعیت جامعه

قرایی‌مقدم در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

مصونیت قضائی نمایندگان دلیل هتاکی‎های آن‎هاست

قرایی‌مقدم، آسیب‌شناس اجتماعی به جام‌جم آنلاین گفت: از دلایلی که نمایندگان مجلس را نسبت به مردم گستاخ کرده، مصونیت قضایی آن‌هاست.
کد خبر: ۱۱۸۰۴۵۲
مصونیت قضائی نمایندگان دلیل هتاکی‎های آن‎هاست

امان‌الله قرایی‌مقدم، جامعه شناس و آسیب‌شناس اجتماعی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین گفت: در جامعه ما هر روز میزان پرخاشگری بیشتر می‌شود و مسئولین هم متاسفانه اخیرا در همین راستا رفتارهای توهین آمیزی در مواجه با مردم دارند، که البته توجیه قانع کننده‌ای نیست. باعث تاسف است که نمایندگان مجلس و برخی وزرا به جای آنکه خادم ملت باشند به آنها بی‌احترامی می‌کنند. آقایان فراموش کرده‌اند که امام خمینی گفت مردم ولی نعمت ما هستند!

او ادامه داد: یکی از دلایلی که نمایندگان مجلس را نسبت به مردم گستاخ کرده، مصونیت قضایی آن‌ها است وگرنه چطور امکان دارد یک نماینده برای سوءاستفاده از قدرت خود به گمرک مراجعه کند و بعد هم با آن ادبیات زشت به کارمند دولت و همه مردم کشور توهین کند! بدتر از همه آنکه دو روز مملکت را معطل خودش و دروغ‌هایی که بعد از آن توهین مطرح کرده می‌کند.

این جامعه‌شناس اضافه کرد: وقتی ارزش‌ها و هنجارهای معنوی در جامعه کم‌رنگ می‌شود و روابط مادی جای آن را می‌گیرد، جامعه درگیر این برخوردهای زشت خواهد شد و آبروی نظام به بازی گرفته می‌شود.

او همچنین گفت: به نظر من موضوع هتاکی به دیگران مستقیما به محیط خانواده فرد باز می‌گردد. به لحاظ جامعه‌شناسی اثبات شده است که شرایط و محیط خانواده از دوره جنینی، نوزادی و حتی بزرگسالی روی افراد تاثیر مستقیمی دارد که موجب می‌شود افراد بر اساس آن با دیگران مواجه داشته باشند.

قرایی‌مقدم در پایان بیان کرد: وظیفه نهادهای ناظر و بالادستی است که به این رفتارهای هتاکانه رسیدگی کنند. مسئولین باید بدانند اصلا قابل قبول نیست که کسی با چنین ادبیاتی در مقابل مردم قرار بگیرد؛ نباید بیکار بنشینند تا خود مردم به مسائل ورود کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها