در دیدار‌های عراقچی در فنلاند تاکید شد؛

برجام دستاورد بزرگ سیاسی، چند جانبه و امنیتی

دیدار معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان با مقامات سوئدی؛

وزیرخارجه سوئد: برای گسترش روابط تجاری با ایران تلاش می کنیم

وزیر خارجه سوئد در دیدار با عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان تاکید کرد: سوئد و دیگر کشورهای اروپایی بر گسترش روابط تجاری با ایران تلاش می کنند.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۶۰
وزیرخارجه سوئد: برای گسترش روابط تجاری با ایران تلاش می کنیم

به گزارش جام جم آنلاین از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان که برای برگزاری دور چهارم رایزنی های سیاسی ایران و سوئد در استکهلم بسر می برد چهارشنبه با آنیکا سودر همتای خود، مارگوت والستروم وزیر خارجه و هانس والمارک رئیس کمیته سیاست خارجی پارلمان سوئد دیدار و گفت وگو کرد.

والستروم در این ملاقات با تاکید بر اراده سیاسی کشور متبوعش برای تداوم و گسترش رایزنی ها، همکاری ها و تعاملات دو کشور در ابعاد و حوزه های مختلف اعم از دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، اعلام کرد: برجام یک توافق بین المللی مبتنی بر رویکرد چند جانبه گرایی است و با اجرای آن همه کشورها منتفع شده اند.

وی یادآور شد: کشورهای اروپایی شامل سوئد به رغم خروج آمریکا از برجام، حفظ و اجرای آن را مورد تاکید قرار داده و در تلاش هستند ترتیباتی را برای تداوم و گسترش فعالیت های اقتصادی و تجاری با ایران تنظیم کنند.

وزیر خارجه سوئد با تشکر از ایران به خاطر نشان دادن حسن نیت و حمایت از مذاکرات یمنی - یمنی که اخیرا به میزبانی سوئد در این کشور برگزار شد، بر لزوم ادامه کمک و همکاری ایران تاکید کرد.

تاکید بر حمایت های بیشتر و عملی کشورهای اروپایی از برجام

معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان نیز با تشکر از مواضع مثبت و سازنده سوئد برای توسعه همکاریها و تعاملات با ایران و در حمایت فعالانه از برجام، بر لزوم حمایت های بیشتر و عملی کشورهای اروپائی از برجام تاکید کرد.

عراقچی با اشاره به نتایج مذاکرات یمنی - یمنی، اظهار داشت: سیاست منطقه ای جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر تعامل در راستای استقرار ثبات، امنیت، توسعه و فرآیندهای سیاسی می باشد و ایران به ایفای نقش سازنده خود برای موفقیت مذاکرات یمنی - یمنی ادامه خواهد داد.

عراقچی و آنیکا سودر همتای سوئدی خود با برگزاری دور چهارم رایزنی های سیاسی دو کشور به مدت پنج ساعت، آخرین تحولات روابط دو جانبه، برجامی و منطقه ای را مورد بررسی و بر لزوم تعامل و گفت وگو در راستای دستیابی به تفاهم و درک مشترک بیشتر تاکید کردند.

معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان در این سفر با هانس والمارک رئیس کمیته سیاست خارجی پارلمان سوئد نیز دیدار کرد. طرفین در این دیدار لزوم گسترش همکاریهای دو کشور در ابعاد مختلف از جمله پارلمانی را بررسی کردند.

عراقچی همچنین با حضور در نشست موسسه مطالعاتی سیپری، دیدگاه ها و مواضع کشورمان را در ارتباط با برجام تبیین و به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها