وزارت خارجه آمریکا در نامه‌ای به کنگره این کشور از موافقت خود با فروش سامانه پاتریوت و تعدادی دیگر از موشک‌ها به ترکیه خبر داده است.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۱۷
موافقت آمریکا با فروش «پاتریوت» به ترکیه

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، در بحبوحه تنش‌ها بین آمریکا و ترکیه بر سر مسائلی از قبیل خرید سامانه ضد موشکی «اس 400» روسیه توسط آنکارا و کمک‌های تسلیحاتی واشنگتن به برخی گروه‌های کُرد در شمال سوریه، وزارت خارجه آمریکا با قرارداد فروش 3.5 میلیارد دلار سامانه‌های موشکی به ترکیه موافقت کرده است.

خبرگزاری «رویترز» بامداد امروز (چهارشنبه) گزارش داد که وزارت خارجه آمریکا به کنگره این کشور اطلاع داده که این وزارتخانه با فروش 80 سامانه موشکی پاتریوت و همچنین 60 موشک دیگر به ترکیه موافقت کرده است.

اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا به کنگره درباره تایید فروش سلاح به معنای آن است که توافقی بین دو کشور صورت گرفته است.

در صورتی که قانونگذاران آمریکایی ظرف 30 روز با یک قرارداد تسلیحاتی مخالفت نکنند، این قرارداد عملی خواهد شد.

ارزش قرارداد فروش سامانه‌های موشکی پاتریوت و دیگر موشک‌ها و تجیهزات مرتبط به آنها به ترکیه، 3.5 میلیارد دلار اعلام شده است.

موافقت دولت آمریکا با فروش این سامانه‌های موشکی به ترکیه در حالی اعلام شده که واشنگتن در هفته‌های اخیر بارها به آنکارا درباره خرید اس 400 روسیه هشدار داده بود.

برخی مقام‌های آمریکایی ترکیه را تهدید کردند که در صورت نهایی کردن خرید اس 400، امکان به مخاطره افتادن قرارداد فروش جنگنده‌های اف 35 به آنکارا وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها