دبیرکل اتاق اصناف ایران خبر داد:

تامین آجیل، شیرینی و میوه شب یلدا

دبیر کل اتاق اصناف ایران گفت: در تامین آجیل، شیرینی و برخی از میوه‌های این فصل برای شب یلدا مشکلی نداریم.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۰۵

تامین آجیل، شیرینی و میوه شب یلدا

به گزارش جام جم آنلاین، علی عوض پور در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما افزود: اتاق‌های اصناف سراسر کشور براساس دستور العملی که ابلاغ شده موظف به تشدید بازرسی‌ها و رصد بازار جهت چند کالای اساسی این روز‌ها یعنی آجیل، میوه و شیرینی هستند البته وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان تعزیرات هم در این باره مسئول است که با جلسات خاص و هماهنگی‌های لازم اتحادیه‌های صنفی و مراجع قانونی تمهیدات لازم را اندیشیده اند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه از ابتدای سال با افزایش قیمت‌ها در اکثر کالا‌ها مواجه بودیم، اما درباره آجیل، شیرینی و میوه برای شب یلدا هیچگونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت و به تمام اتحادیه‌ها ابلاغ شده که فروشندگان از نرخ مصوب سازمان حمایت فراتر نروند و حداقل سود ممکن را در فروش کالا‌ها دریافت کنند.

دبیر کل اتاق اصناف ایران ادامه داد: بازرسی‌ها در تمام استان‌ها به صورت ویژه و با نام مانور شب یلدا اجرا خواهد شد و هموطنان اگر تخلفی مشاهده کردند حتماً با اتاق اصناف استان خود تماس و یا با شماره ۱۲۴ در تماس باشند.

وی گفت: از مردم و خریداران خواهشمندیم تا حتماً از واحد‌های صنفی با هویت و دارای پروانه کسب خرید کنند تا بتوانیم اگر تخلفی مشاهد شد برخورد لازم را انجام دهیم.

وی افزود: برای برخورد با دستفروشانی که گران فروشی و تخلف می‌کنند هیچ ابزار قانونی نداریم.

عوض پور افزود: قیمت گذاری کالا‌ها براساس کیفیت و وضع منقطه ایی آن است و قیمت هر کالا در استان‌های مختلف با مرکز کشور و پایتخت متفاوت است.

دبیر کل اتاق اصناف ایران در پایان گفت: قیمت گذاری آجیل بدلیل اینکه جزو اقلام ضروری نیست، بصورت ارشادی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها