دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه:

تعهدات ما به برجام داوطلبانه است

در دیدار‌های عراقچی در فنلاند تاکید شد؛

برجام دستاورد بزرگ سیاسی، چند جانبه و امنیتی

مقامات فنلاندی با تاکید بر حمایت کامل از برجام اعلام داشتند دولت فنلاند مصمم به توسعه همکاری‌ها با ایران است.
کد خبر: ۱۱۸۰۱۶۵
برجام دستاورد بزرگ سیاسی، چند جانبه و امنیتی

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، معاون سیاسی وزارت امور خارجه که برای دیدار دوجانبه در فنلاند به سر می‌برد، با برخی مسئولان وزارت خارجه و پارلمان این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در دیدارهای عراقچی با آقای ماتی آنتونن قائم مقام وزارت امور خارجه، خانم آنه سیپی راینن معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه و آقای پرتی سالولاینن معاون کمیته امور خارجی پارلمان و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران که امروز سه شنبه صورت گرفت، درخصوص آخرین تحولات برجام، منطقه و همکاریهای دوجانبه بحث و تبادل شد.­

مقامات فنلاندی در این دیدارها با تاکید بر حمایت کامل کشور متبوع خود از برجام به عنوان یک دستاورد بزرگ سیاسی، دیپلماتیک، چندجانبه و امنیتی اعلام داشتند دولت فنلاند مصمم به توسعه همکاری ها با ایران است و شرکت های فنلاندی کماکان علاقمند به حضور در بازارهای ایران و توسعه همکاری های خود در ایران هستند ولی در انتظار ایجاد شرایط مناسب از سوی اتحادیه اروپائی هستند. بعلاوه دولت فنلاند در تلاش است تسهیلاتی را برای شرکت های کوچک و متوسط فراهم سازد.

سید عباس عراقچی نیز در این ملاقاتها با اشاره به اهمیت برجام در رهگذر توسعه و گسترش همکاری ها و مبادلات با کشورها از جمله فنلاند، گفت: سرنوشت برجام که یک دستاورد بزرگ دیپلماسی و امنیتی است در نتیجه خروج دولت آمریکا با چالش و خطر جدی روبرو شده است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه افزود: دولت آمریکا با این اقدام نه تنها برجام بلکه استقلال و حاکمیت کشورها و تلاش های جهانی ناظر بر عدم اشاعه را تضعیف می نماید.

وی ضمن قابل تقدیر خواندن حمایت های سیاسی اتحادیه اروپا، اعلام داشت: حمایت سیاسی اروپا ارزشمند است ولی کافی نیست. کشورهای اروپایی باید برای صیانت از برجام گام های عملیاتی بردارند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه افزود: سیاست تحریم سیاستی شکست خورده است. ایران سالها با تحریم زندگی کرده و حتی در شرایط تحریم به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته است. زبان احترام باید جانشین زبان تحریم و تهدید شود.

عراقچی در ادامه با استقبال از اراده سیاسی دولت فنلاند برای تداوم و توسعه همکاری های همه جانبه با کشورمان، ابراز امیدواری کرد که در چارچوب دستیابی به سازوکارها و راه حل های مناسب برای حضور و فعالیت شرکت های فنلاندی مخصوصا شرکت های متوسط و کوچک در ایران تلاش های بیشتری صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها