فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران:

مرزبانان ربوده شده ایرانی در سلامت هستند

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه اراده لازم بین ایران و پاکستان برای ایجاد مرزهای امن بین دو کشور وجود دارد، گفت: مذاکرات با طرف پاکستانی برای آزادی بقیه مرزبانان ایرانی ادامه دارد و وعده هایی در این زمینه داده شده است.
کد خبر: ۱۱۸۰۱۳۳
مذاکرات با پاکستان برای آزادی بقیه مرزبانان ایرانی ادامه دارد

به گزارش جام جم آنلاین، بهرام قاسمی روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا اظهارداشت: معاندین به ایجاد ثبات در منطقه علاقه ای ندارند و از دیگران فرمان می گیرند تا برای ناامن کردن منطقه تلاش کنند.

وی در خصوص اقدامات وزارت خارجه برای آزادی بقیه مرزبانانی که در اختیار گروهک تروریستی جیش الظلم هستند، گفت: بعد از ورود تروریست ها به خاک ایران و ربایش مرزبانان، وزارت امور خارجه و سایر نهادها کار خود را آغاز کردند و در تماس های مکرر با طرف‌ پاکستانی موضوع دنبال شد.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: در این زمینه بلافاصله وزیر خارجه در راس هیاتی نظامی به پاکستان رفت و با اغلب مقامات عالی رتبه این کشور صحبت کرد و نتیجه این پیگیری ها آزادی پنج نفر از مرزبانان بود.

قاسمی ادامه داد: درباره آمار دقیق نفرات باقی مانده در دست گروهک تروریستی نمی توانم اظهار نظر کنم اما تعدادی هنوز در اختیار ربایندگان هستند و مذاکرات با طرف پاکستانی همچنان ادامه دارد و وعده هایی در این زمینه داده شده است.

سخنگو وزارت خارجه در پاسخ به این سوال که آیا احتمال اقدام مشترک نظامی ایران و پاکستان علیه گروهک های تروریستی وجود دارد؟ گفت: در این زمینه تفاهمی بین ایران و پاکستان به منظور تقویت امنیت و ایجاد ثبات در مرزها وجود دارد؛ ما و پاکستان اعتقاد داریم که مرز بین دو کشور مرز صلح و دوستی است و باید کماکان مرز صلح باقی بماند.

وی با بیان اینکه اراده لازم در دو طرف به منظور ایجاد مرزهایی امن تر وجود دارد، بیان کرد: مکانیزم هایی بین دستگاه های نظامی و امنیتی دو کشور تعریف شده است و امیدواریم برای تقویت امنیت مرزها گام های موثری برداشته شود.

قاسمی تاکید کرد: با اراده ای که در دو طرف وجود دارد قطعا شاهد مرزهایی امن تر در این منطقه خواهیم بود و معاندین برای ایجاد ناامنی در منطقه راه به جایی نمی برند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها