عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی نداشتن سخنگو را یکی از نقاط ضعف دولت دانست و گفت: نداشتن سخنگوی دولت برای اینکه مردم را در جریان امورات قرار بدهند، اتفاق نیافتاده است.
کد خبر: ۱۱۸۰۱۲۰
دولت نمره منفی گرفت / نبود سخنگو نقطه ضعف دولت است

به گزارش جام جم آنلاین، ابوالفضل ابوترابی در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفتگو نداشتن سخنگوی را یکی از نقاط ضعف دولت مطرح کرد و گفت: در شرایطی که دولت باید با مردم صحبت کند و اعلام اینکه چه اقداماتی را دارد برای مدیریت بازار، کاهش تورم و معیشت مردم انجام می دهد، بسیار تاثیر گذار است.

وی افزود: در این صورت مردم در جریان اقدامات و شرایط قرار می گیرند و همین می تواند بر همراهی بیشتر مردم در این شرایط سخت موثر باشد ولو به صورت صحبت باشد. اما متاسفانه نداشتن سخنگوی دولت برای اینکه مردم را در جریان امورات قرار بدهند، اتفاق نیافتاده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری در ایجاد سران قوا، متذکر شد: با تدبیر مقام معظم رهبری برای اینکه اختلافی داخل کشور نیافتد و دستگاه های موازی به وجود نیاید بر اساس قانون اساسی و جمهوریت نظام، رئیس جمهور به عنوان قوه مجریه در میدان است و باید همه قوا کمکش کنند؛ سران قوا را راه اندازی کردند و البته منویات ایشان در سران قوا هنوز خیلی تحقق پیدا نکرده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه در جلسه هماهنگی سران قوا که روزهای شنبه انجام می شود، باز هم شاهد هستیم که سخنگو ندارد و نبود سخنگو و اینکه اخبار و اطلاعات را به مردم نمی دهد یک نمره منفی برای دولت است.

ابوترابی سخنگو را به معنای پاسخگو بودن برشمرد و تصریح کرد: سخنگویی حقی برای مردم است تا مسئولین پاسخگوی آن ها باشند و یکی از حقوق شهروندی، اطلاع مردم و وجود شفافیت و داشتن حق سوال است و حق سوال مرجعی به نام سخنگو می خواهد و دولت با حذف سخنگو کار خودش را در پاسخگویی راحت کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها