مدیرعامل مرکز خیریه آموزشی، پژوهشی و پیوند اعضای بوعلی سینای شیراز با بیان اینکه سالانه بیش از 500 پیوند کبد در این مرکز انجام می شود گفت: این تعداد پیوند بیش از همه پیوند های انجام شده در طول یکسال در بیمارستان های اروپا و آمریکا است.
کد خبر: ۱۱۸۰۱۰۰
پیشتازی شیراز از اروپا و آمریکا در پیوند کبد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا ، دکتر سید علی ملک حسینی گفت: راه اندازی این مرکز آموزشی، پژوهشی موجب اعتلای نام شیراز در مجامع علمی جهان شده است.

وی ادامه داد: با راه اندازی یک مجموعه بین المللی برای جذب دانشجو از دیگر کشورهای دنیا در آینده، این مرکز پژوهشی در شیراز به الگویی مناسب در زمینه آموزش پزشکی و پیوند تبدیل می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: همه پیوند های کبد در شیراز با داشتن یک مرکز و یک تیم پیوند و زیر نظر متخصصان صورت می گیرد.

وی ادامه داد: تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز علاوه بر انجام پیوند کبد در زمینه انجام پیوند پانکراس، پیوند روده، کلیه و لوزالمعده نیز فعال است، موفقیت های حاصل از این اعمال پیوند موجب شده بخش پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مرکزی شناخته شده در سطح مجامع بین المللی تبدیل شود.

ملک حسینی با بیان اینکه بیش از 99 درصد از پیوندها در استان فارس از جسد به فرد زنده انجام می شود گفت: کمتر از یک درصد از اعمال جراحی پیوند کبد مربوط به پیوند از وابستگان درجه یک بیمار است، موفقیت اعمال پیوند از جسد برای متولیان تیم پیوند شیراز افتخار بزرگی به شمار می رود.

این پزشک متخصص با بیان اینکه تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکنون چهار هزار و 577 پیوند کبد، 239 جراحی پیوند پانکراس و 36 عمل موفقیت آمیز پیوند روده را انجام داده است، گفت: عمل‎های پیوند موفقی مانند پیوند کلیه، لوزالمعده، کبد و پانکراس، شیراز را به مرکزی شناخته شده در جهان تبدیل کرده است.

ملک حسینی جراحی پیوند اعضا را یک اقدام گروهی عنوان و اضافه کرد: انجام چنین پیوند‌های نادری را مدیون یک تیم دلسوز و با تجربه هستیم و با آموزش به تمام مراکز درمانی کشور می توان در کمترین زمان، اعضای بدن یک فرد مرگ مغزی را به صورت تخصصی برای پیوند عضو آماده کرد‌.

مدیرعامل مرکز خیریه آموزشی، پژوهشی و پیوند اعضای بوعلی سینای شیراز ادامه داد: همچنین بر اساس آمارهای منتشر شده در همه مجامع علمی دنیا حدود 10 درصد از پیوندها در مراحل اولیه پس زده می شود، اما در شیراز این آمار، کمتر از 10 درصد گزارش شده است.

مدیرعامل بیمارستان خیریه پیوند بوعلی سینا با اشاره به تعداد قابل توجه افرادی که روزانه بر اثر بی احتیاطی و سوانح ترافیکی دچار مرگ مغزی می شوند، بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ اهدای عضو در جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: هم اکنون از جمعیت پنج میلیون نفری استان فارس، تنها 145 هزار نفر برای این اقدام نیک داوطلب شده و کارت اهدای عضو دریافت کرده اند‌.

وی اضافه کرد : از هر متوفی مرگ مغزی، امکان پیوند کلیه، پانکراس، قرنیه، قلب، ریه، کبد و پوست وجود دارد و افراد می ‌توانند در کارت اهدای عضو خود تعداد اعضای اهدایی را با علامت مشخص کنند‌.

بیمارستان و مرکز خیریه آموزشی، پژوهشی و پیوند اعضای بوعلی سینای شیراز سی و یکم فروردین 96، با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در شهر صدرا شیراز به بهره برداری رسید.

این مرکز پژوهشی که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در آیین افتتاح آن حضور داشت، بخش های پیوند ، مراقبت های ویژه بزرگسال و اطفال، جراحی عمومی، بازتوانی روده، درمانگاه، اتاق عمل و اورژانس، بخش های درمانی و خدمات تصویربرداری، آزمایشگاه، پاتولوژی، بانک خون، داروخانه، بخش های تشخیصی و پاراکلینیکی را در بر می گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها