جانشین فرمانده پلیس راه کردستان با اشاره به اینکه تمام جاده های استان بخاطر بارش برف لغزنده است، گفت: رانندگان هنگام تردد احتیاط کرده و حتما زنجیر چرخ و دیگر ملزومات سفر در زمستان را همراه داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۸۰۰۶۶
جاده های کردستان لغزنده است رانندگان احتیاط کنند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا ، سرهنگ حمید عبدالملکی با اشاره به اینکه بارش شدید برف و باران از روز گذشته در این استان آغاز و اکنون نیز به صورت پراکنده ادامه دارد، اظهار داشت: برف در همه محورهای ارتباطی به صورت مقطعی در حال بارش است.

وی اضافه کرد: بارش های مقطعی باعث لغزندگی سطح جاده های ارتباطی کردستان شده و تردد وسایل نقلیه در گردنه های صلوات آباد در محور سنندج - همدان، زرینه در محور سنندج - سقز، خان در محور سقز - بانه، تودارملا در محور سنندج - مریوان و مروارید در محور سنندج - کامیاران بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

سرهنگ عبدالملکی با اشاره به اینکه وجود مه در گردنه ها از دیگر پدیده های جوی غالب در جاده های استان است، افزود: این پدیده در برخی مواقع باعث کاهش دید تا عمق 20 متری شده است.

وی یادآور شد: همچنین روز گذشته به علت تداوم شدت بارش برف تردد انواع کشنده در محورهای سنندج - مریوان و سنندج - دیواندره محدود شده بود که این محدودیت برای روز جاری لغو شده است.

از دوشنبه تا عصر سه شنبه هفته جاری به علت فعالیت سامانه قوی بارشی در اکثر نواحی شاهد بارش های سنگین برف و باران (اکثرا برف)، مه آلود بودن هوا و وزش باد خواهیم بود.

پیش بینی می شود حجم زیاد بارندگی در سطح استان بخصوص در نیمه غربی و جنوبی (سروآباد، مریوان، منطقه اورامانات، کامیاران و سنندج) منجر به آبگرفتگی معابر شهری و روستایی می شود.

همچنین در گردنه های استان کولاک برف و کاهش دید ناشی از مه گرفتگی موجب اختلال در تردد می شود و در نواحی مرتفع و دامنه های برفگیر به علت بارش سنگین برف احتمال ریزش بهمن وجود دارد.

از اواخر امروز پس از خروج سامانه بارشی دما افت قابل توجهی پیدا می کند و در طول روز چهارشنبه یخبندان صبحگاهی و مه گرفتگی در اکثر نواحی پیش بینی می شود.

موج دوم بارندگی ها از صبح پنجشنبه آغاز شده که تا اواخر روز جمعه ادامه دارد و با توجه به سردی هوا عمدتا به صورت برف خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها