مسؤول حراست بیمه سلامت خراسان‌جنوبی گفت: متأسفانه برخی از افراد برای کلاهبرداری از بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت با مراجعه به آن‌ها با عنوان کمک نقدی و مطالبه کردن دفترچه‌شان با گرفتن سهمیه دارویی بیماران سواستفاده می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۸۰۰۳۷
کلاهبرداری برخی مؤسسات به نام بیمه سلامت/ ۳ مؤسسه متخلف شناسایی شدند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس ، علی اربابی صبح امروز در نشست مطبوعاتی با موضوع نخستین رویداد هم‌اندیشی در عرصه بیمه سلامت اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت با وجود اینکه یک سازمانی تخصصی بوده، بیمه درمان را برای آحاد مردم پوشش می‌دهد.

وی افزود: مسؤولان سازمان به این نتیجه رسیدند که با هم‌اندیشی و مشارکت‌طلبی مردم مشکلات سازمان را طرح و از همه پتانسیل افکار و خلاقیت عموم مردم در جامعه در جهت رفع مشکلات مترتب به سازمان بهره ببرند و به همین منظور با ابلاغیه مدیریت سازمان نخستین رویداد هم‌اندیشی در عرصه بیمه سلامت طراحی و به اجرا درآمده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی عنوان داشت: آغاز این موضوع با احصاء مشکلات مرتبط با واحدهای تخصصی بیمه سلامت انجام شده و از دست‌اندرکاران بیمه سلامت در سطح کشور مشکلاتی که مرتبط با مسائل بیمه و سازمان بیمه سلامت بود احصاء گردیده است.

اربابی با بیان اینکه این مشکلات در شش محور مورد تصویب قرار گرفت، تصریح کرد: محورهای هم‌اندیشی مصوب که شامل مباحث پوشش بیمه‌ای، قوانین، مقررات و فرآیندها، نظارت بر خدمات بیمه سلامت، آموزش، پیشگیری و ارتقای سلامت، مدیریت منابع، مصارف و سرمایه انسانی و کاربرد فناوری اطلاعات در نظام بیمه سلامت می‌شود.

وی یادآور شد: برای اینکه این محورها قابل اندازه‌گیری باشد توسط نخبگان در قالب 20 مسئله به جامعه عرضه و در سایتی به همین منظور بارگذاری شده تا کاربران موارد را رؤیت و در خصوص آن پیشنهادات و راهکارهای خود را با ثبت‌ نام خود ارائه و در مسابقه رسیدن به بهترین پاسخ شرکت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مخاطبان این طرح همه مردم و مخاطبان ویژه آن اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها، پزشکان و متخصصان، کارکنان سازمان بیمه سلامت، کارکنان مراکز تشخیصی درمانی، کارکنان دفاتر پیشخوان دولت و بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران هستند، اضافه کرد: آدرس سایت شرکت در طرح نخستین رویداد هم‌اندیشی در عرصه بیمه سلامت SHAREIDEA.IHIO.GOV.IR است.

اربابی ادامه داد: زمان ثبت ایده‌ها از ١۵ آذرماه آغاز شده و تا ١۵ دی‌ماه ادامه دارد و در پایان بعد از داوری ایده‌های ارسالی به سه نفر از هر شش محور و در مجموع به 18 نفر در سطح کشور جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

معاون بیمه سلامت خراسان‌جنوبی نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: رسانه‌ها جایگاه مهم و نقش اثرگذاری در آگاهی بخشی به جامعه دارند.

مسعود مختاری با اشاره به اینکه کلاهبرداری‌هایی که در مسائل بیمه‌ای گریبانگیر مردم و بیمه شدگان می‌شود ناشی از ناآگاهی آن‌ها است، یادآور شد: برخی اوقات با ناآگاهی سبب خودزنی می‌شویم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همه می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند و توجیهی ندارد که در این شرایط بیمه‌شده دفترچه خود را در اختیار دیگران قرار دهد، اضافه کرد: کسانی که دارای چندین دفترچه هستند باید خودشان به صورت اختیاری و هوشمندانه کمک کنند تا این بار هزینه‌ای از دوش دولت برداشته شود.

۶٠ هزار هم‌پوشانی دفترچه بیمه سلامت در خراسان‌جنوبی

معاون اداره کل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی تصریح کرد: برای بحث هم‌پوشانی بیمه‌ای یک سری اقدامات به شکل کشوری انجام شده و دفترچه‌هایی که دو سال از فاقد اعتبار بودن آن‌ها می‌گذرد باطل می‌گردند که در این راستا حدود ۶٠ هزار هم‌پوشانی دفترچه در استان انجام شده است.

مختاری ادامه داد: مردم برای حذف دفترچه‌ها باید به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت که ٢۶ دفتر در سطح استان بوده مراجعه نمایند.

کلاهبرداری برخی مؤسسات با عناوین مشابه خدمات بیمه‌ سلامت

مسؤول حراست بیمه سلامت خراسان‌جنوبی نیز در ادامه اظهار داشت: متأسفانه برخی از افراد برای کلاهبرداری از بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت با مراجعه به آن‌ها با عنوان کمک نقدی و مطالبه کردن دفترچه‌شان با گرفتن سهمیه دارویی بیماران سو استفاده می‌کنند.

احسان کیانیان ادامه داد: بیماران خاص به هیچ وجه نباید دفترچه خود را در اختیار هیچ کس قرار داده و مراکز و مبادی کمک به بیماران خاص مشخص هستند.

وی با اشاره به اینکه همچنین مؤسساتی بدون داشتن مجوز خدمات بیمه‌ای با عناوین مشابه بیمه سلامت اقدام به کلاهبرداری می‌نمایند، گفت: اکثر این گونه مؤسسات مجوزی از بیمه مرکزی نگرفته و هیچ صلاحیتی برای ارائه خدمات بیمه‌ای ندارند.
مسؤول حراست بیمه سلامت خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در این زمینه در استان سه مؤسسه شناسایی و به مراجع قضایی معرفی و در حال پیگیری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها