عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درگفتگو با جام جم آنلاین؛

دولت در تلاش است نرخ ارز را به قیمت سامانه نیما برساند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که دولت در تلاش است نرخ ارز در کشور را به قیمت سامانه نیما برساند.
کد خبر: ۱۱۸۰۰۰۲
دولت در تلاش است نرخ ارز را به قیمت سامانه نیما برساند

محمد حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس دهم شورای اسلامی درگفتگو با جام جم آنلاین گفت:نظر دادن در مورد یک شاخص اقتصادی مثل ارز زمانی درست است که ملزومات آن مورد بررسی قرار گیرد.وقتی قیمت ارز بر اساس تورم بررسی می شود که بازار رقابت کامل وجود داشته باشد وبازیگران بازار به تنهایی تعیین کننده نرخ ها نباشند و شرایط اقتصادی منجر به بالارفتن و یا پایین امدن قیمت نشود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود:وقتی روند و شاخص ها را بررسی می کنیم می بینم بازار ارز ما در انحصار کامل است و خریدار و فروشنده دولت است و یک روز آنرا 19 هزار تومان و امروز انرا به زیر 10 هزار تومان آورده است پس در چنین بازاری تخمین و پیش بینی کار غیرعقلایی است.

وی تاکید کرد :از دیدگاه بنده نباید افزایش نرخ ارز صورت می گرفت و از ابتدا این اتفاق اشتباه بود و افزایش قیمت دلار باعث افزایش تورم افسار گسیخته شد.

حسن نژاد با اشاره به اینکه از نظر روانی شاهد هستیم که نرخ دلار کاهش پیدا کرده اما نرخ اقلام و کالا ها پایین نیامده است گفت: این نشان می دهد فروشندگان و فعالان بازار عدد دلار را رقمی غیر از چیزی که در بازار اعلام می شود می دانند و بخاطر همین قیمت ها تعدیل نشده است .

وی تاکید کرد :در آینده این دولت است که تعیین کننده نرخ ارز در کشور می باشد و اگر بخواهد انرا بالا و یا پایین می کند اما احساس می کنم دولت قصد دارد قیمت ارز را به نرخ سامانه نیمایی برساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها