دیروز در شهر‌های صنعتی پرجمعیت آلودگی هوا را داشتیم و دلیل آن نیز سکون نسبی هوا در شهر‌های صنعتی و پر جمعیتی مثل تهران، اصفهان و اراک بود.
کد خبر: ۱۱۷۹۹۷۳
ورود سامانه بارشی از نواحی غربی به کشور

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، امیر سرکرده افزود: امروز این آلودگی کم می‌شود و از امروز با ورود سامانه بارشی از نواحی غربی به کشور انتظار داریم که به تدریج با حرکت این سامانه به نواحی مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز از میزان آلودگی کم شود و کم کم بارش در این نواحی شروع شود.

وی گفت : البته با ورود این سامانه بارشی در این صبح دوشنبه هم اکنون در شهرهای مختلفی مانند کردستان ، کرمانشاه و ایلام گزارش بارش باران را داریم.

کارشناس هواشناسی افزود : این سامانه به تدریج به نواحی مرکزی کشور می‌رسد به طوری که امروز در استان های آذربایجان غربی و شرقی همچنین اردبیل ، کردستان ، کرمانشاه ، ایلام ، شمال استان خوزستان ، لرستان ، چهار محال و بختیاری و کهکیلویه بویراحمد باید منتظر بارش باران باشیم.

وی ادامه داد :در قسمت‌های غربی اصفهان و در استان همدان هم بارش داریم.

سرکرده گفت : در دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های زنجان ، قزوین ، البرز و تهران نیز امروز به تدریج از ساعات بعد از ظهر هوا ابری و بارانی می‌شود.

وی افزود : برای سواحل دریای خزر نیز از جمله در استان‌های مازندران و گیلان امروز بارش اتفاق می افتد و این در حالی است که با توجه به شدت بارش در استان های مانند شمال خوزستان ، ایلام و کرمانشاه و قسمت های جنوبی استان کردستان یا قسمت هایی از استان البرز ، شرق لرستان و جنوب استان همدان و چهارمحال و بختیاری احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد و آبگرفتگی معابر نیز پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی گفت : برای فردا پیش‌بینی می‌شود که این سامانه کم‌کم به سمت شرق کشور حرکت کند ، کسانی که در استان های خراسان شمالی ، رضوی و همچنین استان گلستان هستند، باید منتظر بارش در شهر و دیار خود باشند.

وی افزود: در تهران نیز پیش‌بینی شده است که امروز هوا کم‌کم ابری شود و بعد از ظهر به تدریج منتظر بارش در تهران نیز هستیم.

سرکرده گفت: دمای تهران در گرمترین ساعات به حول و حوش ۱۳ درجه بالای صفر خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها