فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

تحریم ها باید به دست نخبگان کشور از بین برود

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نمی‌توانیم منتظر لغو تحریم‌ها ازسوی دشمنان باشیم،باید با نخبگانمان این تحریم‌ها را بی اثر کنیم.
کد خبر: ۱۱۷۹۶۸۵
تحریم ها باید به دست نخبگان کشور از بین برود

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، سردار امیرعلی حاجی زاده در مراسم تجلیل از نفرات برتر کنکور افزود: تنها راه بی خاصیت کردن تحریم ها توسط نخبگان، پیشرفت علمی و خودکفایی کشور در زمینه های مختلف است.

وی اظهار داشت: ستاد فرماندهی هوا فضای سپاه قدمگاه بزرگانی چون شهید تهرانی مقدم، شهید کاظمی و شهدای مدافع حرم است. شهدایی که در دوران دفاع مقدس و پس از آن جان خود را برای حفظ کشور فدا کرده اند.

سردار حاجی زاده افزود: این افراد برای آنکه مردم ما در امنیت باشند تلاش شبانه روزی کرده اند و از جان خود گذشتند و امروز ادامه دادن راه آنها به عهده همین نخبگان است.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران ادامه داد: هدف از برگزاری این جلسات ارتباط بین نسل اول و نسل امروزی انقلاب است تا جوانان امروز با تلاش های کسانی که برای دفاع نظامی از کشور از جان گذشتند آشنا شوند.

سردار حاجی زاده ادامه داد: دفاع همچنان باقی است، دشمن همچنان وجود دارد و ما باید بتوانیم در همه بخش ها کشور را واکسینه کنیم.

وی افزود: همان گونه که نسل اول انقلاب به تکلیف خود عمل کرد و از همه چیز خود گذشت، جنگ را اداره کرد و پس از پایان دفاع مقدس راه رفع کاستی های تسلیحاتی را در پیش گرفت، امروز هم شما جوانان و نخبگان کشور باید ادامه دهنده این راه باشید.

فرمانده هوافضای سپاه افزود: دشمنان امروز به ضعیف ترین خاکریز دفاعی یعنی اقتصاد کشور ما حمله کردند و موفقیت آنها به خاطر ضعف ما و نه قدرت آنهاست و امروز نسل جوان مهم ترین بخش در کشور ما برای رفع این کاستی هاست.

سردار حاجی زاده گفت: در دهه اول انقلاب عده ای بار بقیه مردم را به دوش کشیدند و جنگیدند و شما نخبگان کشور نیز باید بار دیگران را به دوش بکشید و فقط به فکر خود نباشید.­ امروز روز فداکاری و ایثار است هم در جبهه علمی و هم در حوزه فناوری.­

وی خاطر نشان کرد: در تامین تسلیحاتی کشور این تجربه را داریم که با­توانمندی جوانان می توانیم از تحریم عبور کنیم و این شدنی است و باید به حوزه های دیگر نیز بیش از پیش تسری یابد.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران افزود: تمرکز روی بخش نظامی فقط دستیابی به سلاح نیست و از همه تخصص ها در حوزه نظامی می توان استفاده کرد و فناوری هایی که در این حوزه موفق به دستیابی آن می شویم در حوزه های دیگر نیز قابل استفاده است.

سردار حاجی زاده افزود: ظرفیت شما نخبگان کشور در رشته هایی که تحصیل می کنید هم در حوزه نظامی کاربرد دارند و می تواند از آنها بهره جست و هم می توان آن را به حوزه های غیرنظامی تسری داد که این کار باید با تلاش بیش از پیش به بهترین شکل صورت پذیرد.

همچنین در این مراسم که در ستاد فرماندهی هوا فضای کشور برگزار شد از نفرات برتر کنکور سال 97 در رشته های مختلف تجلیل و تقدیر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها