در مراسمی از سه افتخار فرهنگ و ادب چهارمحال و بختیاری قدردانی شد.
کد خبر: ۱۱۷۹۶۶۲
بزرگداشت مفاخر فرهنگ و ادب چهارمحال و بختیاری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، اسفندیار آهنجیده، مرید محمدی و علیرحم شایان از جمله مفاخر ادبی استان هستند که با تألیف و نشر کتاب های تاریخی، فرهنگی و اشعار توانسته اند در ارزشیابی های خانه کتاب ایران به عنوان مفاخر فرهنگ وادب استان معرفی شوند.

جواد کارگران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: سابقه فعالیت فرهنگی، مکتوبات این افراد ملاک این انتخاب است که باعث شکل گیری نخستین همایش عصر کتاب در چهارمحا ل و بختیاری و تجلیل از این افراد شد.

نیک نام حسینی پور مدیرعامل خانه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با اشاره به حمایت های فصلی از کتابفروشی ها، گفت: در صورت تأمین اعتبار 12 تا 22 بهمن امسال کتاب های تألیفی با 25 درصد و کتاب های ترجمه با 15 درصد تخفیف در کتابفروشی های این طرح در سراسر کشور ارائه می شود.

مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: تسهیلات ارزان قیمت با نرخ 9 درصد برای کتابفروشی هایی که به لحاظ فنی در استان ها ممتاز باشند، پرداخت می شود.

داریوش رضوانی افزود: این تسهیلات از 300 تا 700 میلیون تومان است که علاقمندان به کتاب را از مراجعه به تهران و استان های بزرگ برای تأمین منابع علمی و مکتوب بی نیاز می کند.

وی همچنین از ترجمه کتاب "بی بی مریم بختیاری" به زبان های انگلیسی و آلمانی خبرداد و گفت: این اثر تاریخی به زودی در لندن رونمایی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها