عضو کمیسیون صنایع در گفتگو با جام جم آنلاین عنوان کرد:

وعده حل مشکل با FATF بیراهه رفتن است

نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وعده ارزان شدن 20 درصدی مبنای عقلانی ندارد گفت: اگر قرار بود با لایحه‌ای چون FATF کاهش قیمت داشته باشیم، قبل‌تر از آن باید باوجود برجام شاهد کاهش قیمت می‌بودیم.
کد خبر: ۱۱۷۹۶۰۴
وعده حل مشکل با FATF بیراهه رفتن است

سید جواد حسینی کیا در گفتگو با جام جم آنلاین، با اشاره وعده کاهش 20 درصدی قیمت در صورت تصویب FATF گفت: قاعده براین است که هرگاه دشمن خودش را در موضع ضعف می‌بیند و می‌خواهد برای اجرای اهداف خود زمان بخرد، طرح‌هایی مانند FATF و برجام را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

وی افزود: آن‌ها دنبال شفافیتی هستند تا بتوانند راه‌های قدرتمند نظام اسلامی ما و کشورهایی که آن‌ها احتمال می‌دهند روزی جلوی آن‌ها بایستند را بگیرند، اینکه فکر کنیم با پذیرش FATFT، CFT و امثال این قراردادها و لوایح لیست ارزانی‌ها به وجود می‌آید و مشکلات حل می‌شود، اشتباه است، اگر چنین بود همه مشکلات ما با برجام حل می‌شد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این وعده‌ها دور از واقعیت است، و عملاً انجام آن‌ها درصد پایینی را برای حصول موفقیت دارند، اگر واقعاً ما بخواهیم به موفقیت برسیم و مشکلات را یکی‌یکی حل کنیم یا لااقل زمینه حل مشکلات را فراهم کنیم، باید اقتصاد مقاومتی را مدنظر قرار دهیم و به تولید بیشتر بها دهیم.

حسینی کیا بابیان اینکه روی پا ایستادن ما به‌منزله تسلیم دشمن است تأکید کرد: این امر کمک می‌کند که ما با استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های داخلی، به تولید و به‌روزرسانی در امور اقتصادی و تولیدی برسیم، نمونه این اتفاق را هم داشته‌ایم و در ایام جنگ و حتی بعدازآن در دوره بازسازی‌ها دیدیم که اتکا به توان داخل چقدر به پیشرفت ما کمک کرد.

وی ادامه داد: به نیروهای خلاق و جوان و فکور و انقلابی خود اعتماد کنیم، به آن‌ها میدان کار داده شود قطعاً بخشی از مشکلات ما حل می‌شود، نه اینکه فکر کنیم با این قراردادها مشکلات ما حل خواهد شد به بیراهه رفته‌ایم.

این نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: برای به نتیجه رسیدن FATF هیچ تضمینی ارائه نشده است، هرچند در مورد برجام گفتند امضای جان کری پای قرارداد است و این‌یک تضمین است و البته دیدیم که جان کری هم هیچ غلطی نکرد، اعتماد به دشمن کار ما به عقب خواهد برد و نگاه به داخل را از بین خواهد برد.

حسینی کیا با تأکید بر اینکه مبنای ادعای رئیس‌جمهور برای این کاهش 20 درصدی بیشتر سیاسی است تا اقتصادی اظهار کرد: متأسفانه تیم اقتصادی دولت کاری انجام نمی‌دهد و این حرف‌ها از سمت برخی مشاوران به آقای رئیس‌جمهور توصیه می‌شود که بعضاً اشتباه است.

عضو کمیسیون صنایع در خصوص طرح این موضوع که مشکلات اقتصادی به دلیل نبود FATF است گفت: برخی برای این‌که این سازوکار را مجدداً شورای نگهبان رد نکند به دنبال توجیه هستند، و برخی نگاه را در جامعه ایجاد کنند اگر این لایحه نبود اوضاع بد می‌شود، اما درواقع این‌گونه نیست و اگر این لوایح نباشد اتفاقی نخواهد افتاد.

وی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: در کشور ما چیزی حدود 1700 هزار نقدینگی در جامعه وجود دارد که متأسفانه نتوانستیم آن‌ها را به سمت اشتغال هدایت کنیم، پس این مشکلات سیاسی نیست بلکه این مشکلات ناشی از نبود مدیریت صحیح اقتصادی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها