پیکرهای پاک و مطهر 72 شهید تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس روز سه شنبه در میان استقبال مردم شهید پرور ایران اسلامی از گذرگاه مرزی شلمچه در خرمشهر به خاک وطن منتقل شدند.
کد خبر: ۱۱۷۹۴۹۸
پیکرهای 72 شهید دفاع مقدس از مرز شلمچه به خاک وطن منتقل شدند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا ، این شهدا در عملیات های رمضان، کربلای 5 و تک دشمن در اواخر جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند که پیکر مطهر آنها اخیرا در مناطق عملیاتی زبیدات، شلمچه و کتیبان از سوی گروه های تفحص در خاک عراق شناسایی شدند.

‌پیکرهای مطهر این شهدا با برگزاری آئینی بر روی دوش عشایر بسیجی اهل سنت منطقه گچین بندرعباس و نیز حضور اقشار مختلف مردم آبادان و خرمشهر از گذرگاه مرزی شلمچه وارد خاک میهن اسلامی شدند.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در گذرگاه مرزی شلمچه اظهار داشت: در میان پیکرهای مطهر این شهدا پیکر چهار مجاهد شهید عراقی از لشکر بدر که در عملیات کربلای 5 به شهادت رسیده و اخیرا در جزیره عجراویه نزدیکترین جزیره به بصره تفحص شدند وجود دارد.

سردار سیدمحمد باقرزاده گفت: پیکرهای این چهار شهید لشکر بدر پس از انتقال به مشهد مقدس و طواف در حرم امام رضا(ع) برای خاکسپاری به کربلا و نجف منتقل می شوند.

وی گفت: 27 آذرماه نیز پیکرهای مطهر 46 شهید دوران دفاع مقدس که در مندلی و زرباطیه عراق شناسایی شده اند از مرز مهران به کشور باز خواهند گشت.

گذرگاه مرزی شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها