با استناد به صحبت‌های چهره‎های موثر اصلاحات معلوم می‌شود آش شور جنجال‌های گاه و بی‌گاه سلبریتی‎ها و اظهارنظرهای‌شان در موارد غیر مرتبط به حوزه هنر دستپخت این جریان سیاسی برای رسیدن به اهداف مورد نظر حزب‌شان است.
کد خبر: ۱۱۷۹۳۴۸
چه کسی مسئول اظهارنظرهای جنجالی سلبریتی‌هاست؟/ حجاریان: اصلاحات باید حرف‌هایش را از دهان سلبریتی‌ها بزند!

به گزارش جام‌جم آنلاین، هنوز دردسر دخالت‌ سلبریتی‌ها در روند خدمات‌رسانی به مردم زلزله‌زده کرمانشاه و تبعات سنگین آن برای ارگان‌های خدمت‌رسان تمام نشده است که بار دیگر خانم بازیگر در یک حرکت محیرالعقول با اعتماد به نفسی مثال زدنی مقابل دوربین ایستاده و در کسوت یک کارشناس همه چیز دان، با استناد به آمارهای رسیده(که معلوم نیست از کجا آمده) مردم را تشویق به خرید یک آمپول ارزان قیمت! برای نجات جان معتادان می‌کند.

این اولین باری نیست که خانم بازیگر در امور تخصصی که هیچ ارتباطی به حوزه کاری و تحصیلی او ندارد دخالت می‌کند. پیش از این هم در موارد دیگری با اظهارنظرهای عجیبش جنجال‌هایی ایجاد کرده بود، هر چند بیشترین علاقه او مربوط به دخالت در امور سیاسی است و این بار با اظهار نظرش در حوزه پزشکی فتح باب جدیدی کرده است.

مسئله تبلیغ آن آمپول توسط خانم بازیگر آنقدر وضعیت را حساس کرده که وزارت بهداشت مجبور شد جوابیه‌ای برای آن صادر کند و در این جوابیه به صراحت بگوید «بهتر است این بازیگر مسئله دارو و پزشکی را به متخصصینش واگذار کند!» اما این وزارت‌خانه فراموش کرده که پای سلبریتی‌ها را خودش چند ماه پیش با دعوت از آن‌ها برای شرکت در همایش «مقابله با سرطان» به حوزه پزشکی باز کرده است.

موضوع دخالت سلبریتی‌ها در اموری که تخصص آن‌ها نیست و خطراتی که این رویه برای جامعه ایجاد می‌کند فقط به جریان اخیر باز نمی‌گردد و سبقه طولانی‎تری دارد؛ سابقه‌ای که نشان می‌دهد دولت و مسئولین نیز در ایجاد آن تاثیرات مستقیمی داشته‌اند. شخصیت‌های سیاسی به ویژه جریان سیاسی حامی دولت از جمله افرادی بودند که در مواقع حساسی همچون انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی با استفاده از شهرت و محبوبیت سلبریتی‌ها اقدام به تبلیغات برای خود کردند.

با استناد به صحبت‌های چهره‎های موثر اصلاحات معلوم می‌شود آش شور جنجال‌های گاه و بی‌گاه سلبریتی‎ها و اظهارنظرهای‌شان در موارد غیر مرتبط به حوزه هنر دستپخت این جریان سیاسی برای رسیدن به اهداف مورد نظر حزب‌شان است.

چند ماه قبل «سعید حجاریان» تئوریسین اصلاحات در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد، گفته بود: «ممکن است، مردم جملگی اصلاح‌طلبان را پس بزنند و میان هسته سخت پالایش شده و دیگر اصلاح‌طلبان تمایزی نگذارند. اصلاح‌طلبان در صورت قرار گرفتن در چنین وضعیتی باید سیاست‌های خود را به‌تعبیر مولانا از دهان غیر مطرح کنند. به این معنا که سیاست‌های‌شان را نخست با گروه‌های مرجع جدید شامل هنرمندان، مشاهیر و... در میان بگذارند و پس از دریافت بازخوردها و اعمال تغییرات احتمالی، سیاست‌ها توسط همان گروه‌های مرجع جدید در جامعه منعکس شود. یعنی عملا اصلاح‌طلبان در این فاز در پشت صحنه قرار بگیرند.»

حزب حامی دولت درست طبق همین اظهارات سعید حجاریان، در روزهای سخت بی‌اعتمادی مردم دست به دامان سلبریتی‌ها بود تا بتواند اعتماد از دست رفته عمومی را به لطف آن‌ها دوباره احیا کند؛ نمونه عینی این تلاش‌ها به روزهای انتخابات ریاست جمهوری باز می‌گردد، وقتی که ارتش سلبریتی‌های حامی روحانی برای جذب آراء مردمی به سمت او تا جایی که توانستند از خودشان هزینه کردند. جالب است که تجربه این هزینه‌ها چندان برای‌شلن خوشایند نبود و درست در همان روز انتخابات، صالحی امیری وزیر ارشاد وقت مزدشان را در مقابل دوربین رسانه‌ها کف دست‌شان گذاشت، وقتی که در اظهار نظری توهین‌آمیز مطرح کرد: «کاندیدای جناح مقابل اگر برای تبلیغات به هنرمندان احتیاج داشت کافی بود به من بگوید تا چند نفر از هنرمندان را برای او بفرستم!» و موجب شد واکنش‌های تندی از هنرمندان در پی داشته باشد.

اظهارات عجیب حجاریان، ابهامات زیادی را در خصوص عملکرد چند سال اخیر سلبریتی‎ها ایجاد کرده است. وقتی گفته می‌شود اصلاحات باید حرف‌هایش را از دهان سلبریتی‎ها بزند و هنرمندانی که اتفاقا رابطه خوبی با پدر معنوی اصلاحات دارند اظهار نظرهای گل درشت سیاسی به ویژه در موج‌های ایجاد شده توسط ضد انقلاب ارائه می‌کنند؛ چگونه باید تحلیلی در خصوص آن ارائه داد؟! آیا اصلاحات که با صرف هزینه‌های گزاف به این چهره‌ها وجاهت سیاسی بخشیده است می‌تواند مسئولیت انتشار مطالب تند، توهین‌آمیز و حتی در مواردی مثل ماجرای تبلیغ آمپول، خطرناک این سلبریتی‎ها را به عهده بگیرد؟

فاطمه سادات بکائی/ جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها