یک دستگاه بیل مکانیکی از حفاران غیرمجاز تپه تاریخی جمالو در چهارمحال و بختیاری ضبط و توقیف شد.
کد خبر: ۱۱۷۹۲۹۶
ضبط بیل مکانیکی از حفاران غیرمجاز تپه تاریخی جمالو

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر کاوش در منطقه تپه تاریخی روستای جمالو قدیم پشت حوضه آبگیر سد زاینده رود از توابع شهرستان بن، نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری استان به منطقه اعزام شدند.

مهرداد جوادی افزود: حفاران غیرمجاز در دو شب متوالی به رغم بارندگی شدید برف با یک دستگاه بیل مکانیکی اقدام به حفاری غیرمجاز در این تپه تاریخی کرده بودند که به محض اطلاع از حضور مأموران یگان حفاظت، سه حفار غیرمجاز با هویت معلوم با به جای گذاشتن دستگاه بیل مکانیکی از محل متواری شدند.

وی با اشاره به تحت تعقیب بودن حفاران غیرمجاز متواری تپه تاریخی روستای جمالو قدیم، گفت: متخلفان پس از دستگیری به منظور تحقیقات و سپری نمودن مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری افزود: تپه تاریخی واقع در روستای جمالو قدیم از توابع شهرستان بن چهارمحال و بختیاری که بعد از آبگیری سد زاینده رود در سال 1349 هجری شمسی به زیر آب رفته بود، پس از خشکسالی های دهه اخیر و افت شدید میزان آب پدیدار شد.

آقای جوادی گفت: پرونده ثبت تپه تاریخی واقع در روستای جمالو قدیم هم اینک در نوبت ثبت قرار دارد.

وی افزود: یگان حفاظت میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری و واحد حقوقی این اداره کل در استان به منظور برخورد با هرگونه تخلف مرتبط با میراث فرهنگی آمادگی لازم را دارد و با متخلفان این حوزه به شدت و برابر قانون برخورد خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها