لاریجانی در مراسم هفته­ حمل و نقل رانندگان و راهداری:

تئوری «مرد دیوانه» مقابل ایران جواب نمی‌دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر انقلاب در نامه‌ای فرموده بودند که مفهوم ما کنوانسیون به معنای عام بود نه منحصرا این کنوانسیون و مخالف بررسی و سیر قانونی CFT در مجلس نیستم.
کد خبر: ۱۱۷۸۹۹۰
لاریجانی: رهبر انقلاب مخالف بررسی CFT در مجلس نبودند

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، در ادامه بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی در مورد رفع برخی ایرادات شورای نگهبان به لایحه CFT، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در تذکری گفت: ۲۰ خرداد لایحه CFT در مجلس مطرح و مسکوت گذاشته شد.

وی ادامه داد: ۱۰ روز بعد خدمت رهبری رفتیم، ایشان فرمودند این معاهدات ابتدا در اتاق فکر قدرت های بزرگ پخت و پز می‌شود و با پیوستن قدرت‌های مرعوب، شکل بین‌المللی می‌گیرد به شکلی که اگر کشور مستقلی مثل ایران به آن نپیوندد، آنها ما را مورد هجوم قرار می‌دهند. همانطور که در مورد برخی کنوانسیون‌ها مطرح شد معتقدم مجلس باید به صورت مستقل در موضوع مبارزه با تروریسم و پولشویی قانونگذاری کند.

وی خطاب به لاریجانی گفت: شما دیروز دستور دادید که قانون منع بکارگیری بازنشستگان اصلاح شود، چرا آن روز که رهبری دستور فرمودند، چنین موضوعی را مطرح نکردید؟

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این مباحث مربوط به قبل است، در حال حاضر ایرادات شورای نگهبان در مجلس مطرح است.

وی گفت: بعد از فرمایشات رهبری، بررسی این لایحه در مجلس مسکوت ماند اما پس از مدتی دستگاه‌های متعدد نامه نگاری کردند، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و وزارت خارجه در نامه های جداگانه اعلام کردند در صورت عدم تصویب این کنوانسیون دچار تحریم‌های مضاعف خواهیم شد. مقام معظم رهبری هم در نامه‌ای فرمودند: مفهوم ما کنوانسیون به معنای عام بود نه منحصرا این کنوانسیون و مخالف بررسی و سیر قانونی این لایحه در مجلس نیستم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها