سنگ تاریخی هفتصد ساله امام زاده یحیی ورامین در هنگام مرمت و نوسازی این بنای تاریخی گم یا دزدیده شد.
کد خبر: ۱۱۷۸۷۶۶
سنگ تاریخی هفتصد ساله امام زاده یحیی ورامین غیب شد+ تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس ، بنای تاریخی امام زاده یحیی در منطقه کهنه گل از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی ایران بوده و جزو اولین مکان‌های تاریخی دشت ورامین است که در سال 1312 شمسی به ثبت ملی رسیده است.

پس از مرمت و بازسازی امام زاده یحیی ورامین مشخص شد که سنگ تاریخی هفت صد‌ساله امام زاده که جزئی از این بنای تاریخی محسوب می‌شود، گم یا دزدیده شده است.

امام زاده یحیی ورامین از معروفترین مکان‌های تاریخی، مذهبی و گردشگری ورامین است که هنوز مردم برای زیارت به آن بقعه شریف مراجعه می‌کنند.

عدم نظارت دقیق بر این مجموعه که قابلیت ثبت جهانی دارد باعث شده که سنگ تاریخی این بنای هفتصد ساله، مفقود و یا به نوعی به سرقت برود و در حال حاضر از این سنگ اطلاعی وجود ندارد.

به گفته کارشناسان میراث فرهنگی، این سنگ مرمر سفید و سنگ دعا در محل ضلع شمالغربی بنای امام زاده یحیی نصب شده بود.

امام زاده یحیی ورامین از اماکن مذهبی و گردشگری است که مورد کم لطفی مسوولان اداره اوقاف و دفتر میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان قرار داشته و هر از چند گاهی از این امام‌زاده خبرهای ناخوشایندی به گوش می‌رسد.

سنگ قبر، کاشیهای زرین فام و محراب زیبای این بنای تاریخی اکنون زینت بخش معروف‌ترین موزه‌های جهان ازجمله ارمیتاژ سنپترزبورگ روسیه، لوور کشور فرانسه، ویکتوریا انگلستان و فیلادلفیلا آمریکا است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها