رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اعلام اقدامات انجام شده برای مقابله با زلزله احتمالی تهران، در این راستا از استقرار منابع ویژه آب در سطح شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۸۷۵۹
اقدامات وزارت کشور برای آمادگی تهران در مقابل زلزله

به گزارش جام جم آنلاین، اسماعیل نجار در گفتگو با ایسنا در پاسخ به اینکه آیا سازمان مدیریت بحران، صحنه فرضی پایتخت پس از یک زلزله بزرگ را برای آمادگی بهتر ترسیم کرده است یا خیر ؟، گفت: مطالعات مفصلی در این خصوص انجام شده و اکنون هم این مطالعات در حال بازیابی است.

وی افزود: بر اساس همین مطالعات، اگر یک زلزله 7 ریشتری و یا بالاتر در تهران رخ دهد به دلیل تراکم بالای جمعیت، حدود دو میلیون نفر به صورت مستقیم با حادثه درگیر می‌شوند و یا خانه آنها از بین می‌رود، یا مجروح می‌شوند و یا جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر این دو میلیون نفری که به صورت مستقیم درگیر می‌شوند؛ هشت میلیون نفر هم تحت تأثیر حادثه قرار گرفته و از لحاظ روانی دچار نگرانی‌هایی خواهند شد.

بازنگری پدهای بالگرد در پایتخت

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی امدادرسانی قطعاً باید به وسیله بالگرد انجام شود به همین دلیل پدهای بالگردی که از قبل تعریف شده در حال بازنگری است تا بهترین خدمات هوایی در این شرایط انجام شود.

تعیین 30 استان معین برای تهران

وی ادامه داد: کار بزرگ دیگری که به دستور وزیر کشور انجام صورت گرفت این است که هر 30 استان کشور به عنوان معین استان تهران در شرایط حادثه تعیین شده‌اند و دستورالعمل‌های لازم برای استقرار، هماهنگی، شناخت ساختمان‌های حساس و پرجمعیت و ... نیز نوشته و به آنان ابلاغ شده است.

استقرار منابع ویژه آب در تهران

نجار به اهمیت آبرسانی در چنین شرایط بحرانی هم اشاره و تصریح کرد: در زمینه آبرسانی کارهای بزرگی در حال انجام و برخی کارها نیز انجام شده است، مثلاً شیرهایی توسط دانشگاه صنعتی شریف طراحی شده که در دو طرف منبع آب نصب می‌شود تا از هر تخلیه غیرمتعارفی در شرایط حادثه جلوگیری کند.

وی افزود: منابع ویژه آب نیز در سطح تهران در حال تعبیه است که اخیراً پنجمین منبع هم افتتاح شد؛ برای جریان آب این منابع علاوه بر جریان برق شهری، موتوربرق و تلمبه‌های دستی هم در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: کارهای بزرگی برای آمادگی در مقابل حادثه در تهران انجام شده و در حال انجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها