سازمان سیا فاش کرد که ولیعهد عربستان ۱۱ پیام برای مشاور خود که بر قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی نظارت داشته، ارسال کرده است.
کد خبر: ۱۱۷۸۶۴۹
ارسال ۱۱ پیام برای ناظر قتل خاشقجی از سوی محمد بن سلمان

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال پس از بررسی ارزیابی‌های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درباره عملیات قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول بر عدم وجود یک گزارش مستقیم مبنی بر صدور دستور قتل توسط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و در عین حال اطمینان تقریبا بالای از دخالت وی در ماجرای قتل این روزنامه‌نگار، تأکید کرد.

وال استریت ژورنال نوشت: گزارش سیا نشان می‌دهد که سعود القحطانی، مشاور محمد بن سلمان فردی بوده که بر تیم قتل جمال خاشقجی نظارت داشته و بن سلمان برای وی ۱۱ پیام ارسال کرده است و قحطانی با رئیس تیم قتل در استانبول در تماس مستقیم بوده است.

این روزنامه در ادامه به نقل از سیا آورده است: «محمد بن سلمان اوت ۲۰۱۷ به نزدیکان خود گفته بود که اگر تلاش آنها برای متقاعد کردن جمال خاشقجی به بازگشت به عربستان ناکام بماند، ما می‌توانیم وی را اغوا کرده تا به یک مکان مورد نظر ما منتقل شود و در آنجا اقدامات لازم را انجام دهیم.»

طبق نوشته این روزنامه آمریکایی، گزارش سیا با استناد به تمرکز بن سلمان بر پرونده خاشقجی و تسلط کامل بر اعضای تیم ارسال شده به استانبول برای قتل این روزنامه‌نگار، از دخالت احتمالی ولیعهد عربستان در قتل صحبت می‌کند. بن سلمان همچنین به برخی از این افراد اختیار مقابله خشونت‌آمیز با مخالفان دیگر را نیز داده است.

وال استریت ژورنال می‌گوید در گزارش سیا آمده است: «معتقدیم که اقدام این تیم بدون اجازه بن سلمان تقریبا غیر ممکن است».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسن
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
۰
۰
همواره ودر طول تاریخ بشری جنایتكاران رفتارشان كپی برداری از هم بوده.تمام مشایعت كنندگان جناره چنگیز خان بخاطر جنایات ضد بشریش وسری ماندن محل دفنش همگی ودر مدت زمان اندكی از هم توسط فرزندان ونوادگانش سر به نیست شدند.كسانیكه شاهد كشته شدن ومثله شدن قاشقچی بوده اند مادامیكه زنده اند نخواهند گذاشت خواب در چشمان بن سلمان برود مگر اینكه سر به نیست بشوند.این دنیا سینماست بنشینید ونظاره كنید.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها