نیروهای دمکراتیک کرد سوریه که از حمایت نیروهای آمریکایی برخوردار است، جمعه شب مدعی شدند که معاون ارشد «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروهک تروریستی داعش را در شمال شرق سوریه به دام انداخته و به اسارت گرفته اند.
کد خبر: ۱۱۷۸۵۵۸
خطرناک ترین عضو امنیتی گروه داعش به دام افتاد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، نیروهای دمکراتیک کرد سوریه که دولت دمشق، همکاری آن را با واشنگتن فاقد وجاهت قانونی می داند، در بیانیه ای اعلام کردند: «اسامه عوید الصالح» خطرناک ترین عضو امنیتی گروه داعش و معاون ابوبکر البغدادی در کمین نیروهای ما اسیر شد.

نیروهای دمکراتیک کرد سوریه افزودند: الصالح مسئول امنیتی داعش در الرقه و دیر الزور، همچنین مجری بیش از 40 عملیات تروریستی در مناطق مختلف استان دیرالزور بوده است.

نیروهای دمکراتیک کرد سوریه که با حمایت آمریکا با انجام عملیات نظامی توسعه طلبانه در شرق و شمال شرق سوریه، قلمرو مناطق تحت اشغال خود را در دو استان الرقه و دیرالزور گسترش داده است، افزودند: پس از پیگیری و رصد دقیق محل سکونت این عضو داعش، 22 نوامبر سال جاری (یکم آذرماه) در روستای «الطعانه» مشخص و سرانجام در عملیات ویژه در کمین نیروهای ما اسیر شد.

گروه تروریستی داعش در هفته های گذشته تلاش کرده تا گستره نفوذ خود را با استفاده از شرایط خاص محیطی در مناطق تحت کنترل نیروهای دمکراتیک سوریه در شمال شرق این کشور افزایش دهد.
در ضدحمله گروه تروریستی داعش به کردهای سوریه در چند هفته گذشته بیش از 60 نفر از جمله چند فرمانده نیروهای کرد کشته شدند.

این افراد در ضدحمله داعش به شهرک های السوسه، الباغوز و هجین در اطراف منطقه تحت تسلط داعش در جنوب شرق استان دیرالزور کشته شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها