تصویب 6 قطعنامه علیه رژیم اشغالگر قدس در سازمان ملل متحد

رژیم صهیونیستی باید از جولان عقب نشینی کند

مجمع عمومی سازمان ملل متحد ۶ قطعنامه ضد رژیم صهیونیستی تصویب کرد.
کد خبر: ۱۱۷۸۵۵۲
رژیم صهیونیستی باید از جولان عقب نشینی کند

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه ۶ قطعنامه در حمایت از فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی به تصویب رساند. در یک قطعنامه از رژیم صهیونیستی خواسته شده از بلندی‌ های جولان عقب‌ نشینی کند.

نخستین قطعنامه که با ۱۵۶ رأی موافق، ۸ رأی مخالف (استرالیا، کانادا، رژیم صهیونیستی، جمهوری کریباتی، جزایر مارشال، ایالات فدرال میکرونزی، جمهوری نائورو و آمریکا) و ۱۲ رأی ممتنع تصویب شد خواستار افزایش تلاش‌های برای سازش میان اسرائیل و فلسطین شده است.

این قطعنامه از رژیم صهیونیستی خواسته به قوانین بین‌المللی پایبند باشد و تمامی اقدامات خشونت‌آمیز را کاملاً متوقف کند.

دومین قطعنامه با عنوان «اورشلیم» (قدس اشغالی)، با ۱۴۸ رأی موافق، ۱۱ مخالف و ۱۴ ممتنع تصویب شد.

اعضای مجمع با تصویب این قطعنامه مخالفت خود را با اقدامات رژیم صهیونیستی در تحمیل قوانین و قلمرو قضایی خود به شهر مقدس قدس اعلام کرده و هر گونه اقدام در این راستا را غیرقانونی و فاقد اعتبار خواندند.

این قطعنامه بر ضرورت حفظ آرامش تأکید کرده و خواستار حفظ وضعیت فعلی در اماکن مقدس قدس شده است.

قطعنامه «جولان سوریه» که با ۹۹ رأی موافق، ۱۰ مخالف و ۶۶ رأی ممتنع تصویب شد هم تصمیم رژیم صهیونیستی برای تحمیل قوانین و قلمرو قضایی خود به جولان اشغالی را فاقد اعتبار خوانده و از این رژیم می‌خواهد از این اراضی خارج شود.

اعضای مجمع عمومی سه قطعنامه هم در خصوص مسائل مربوط به خود نظام سازمان ملل و اصلاح آنها به منظور تمرکز بیشتر بر حمایت از مردم فلسطین به تصویب رساندند.

اولین قطعنامه با عنوان «کمیته اجرای حقوق مسلم مردم فلسطین» از این کمیته سازمان ملل خواسته تلاش‌های خود را برای استیفای حق مردم فلسطین جهت تعیین سرنوشت خودشان ارتقاء داده و از پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی حمایت کند.

در قطعنامه‌ای دیگر از اداره اطلاع‌رسانی عمومی دبیرخانه سازمان ملل خواسته شده اقدام به انتشار اطلاعات مربوط به فعالیت‌های سازمان ملل در خصوص مسئله فلسطین شده است.

این قطعنامه همچنین خواستار افزایش اطلاع‌رسانی در خصوص حقوق مردم فلسطین شده است.

مجمع عمومی در قطعنامه دیگری هم خواستار تداوم فعالیت « بخش حقوق فلسطین در دبیرخانه سازمان ملل متحد» در زمینه نظارت بر تحولات مربوط به مسئله فلسطین شده است.

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل متحد در بیاناتی از تمامی کشورهایی که به این قطعنامه‌های رأی موافق دادند، تشکر کرد و این حمایت را نشانه اجماع جهانی برای حل مسئله فلسطین دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها