نماینده مردم لنجان در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

در استیضاح ظریف نه سوالی برجامی مطرح شده و نه کل آن درباره پولشویی است

نماینده مردم لنجان گفت: در استیضاح ظریف نه سوالی در خصوص برجام مطرح شده و نه کل مطالب در خصوص موضوع پولشویی است.
کد خبر: ۱۱۷۸۴۲۴
در استیضاح ظریف نه سوالی برجامی مطرح شده و نه کل آن درباره پولشویی است

محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی و از امضاء کنندگان استیضاح وزیر امورخارجه در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین در واکنش به اینکه برخی سعی دارند نمایندگان مطرح کننده استیضاح ظریف را مخالف موضوع شفاف‌سازی و از مخاطبان وی در مورد پولشویی جلوه دهند اظهار کرد: وقتی استیضاحی مطرح می‌شود انتظار داریم کارشناسان و صاحب‌نظران در این خصوص راهنمایی کنند و با اخلاق و شفافیت لازم موارد را مطرح کنند تا برروی آن بحث شود.

کوهکن تاکید کرد: باید پاسخ‌ها در خصوص استیضاح متقن باشد تا مجلس تصمیم بگیرد و هر تصمیمی هم که گرفته شد برای همه قابل قبول است.

وی با بیان اینکه من به عنوان کسی که چندین دوره است در مجلس هستم و این استیضاح را امضاء کردم اینکه چرا خیلی‌ها برافروخته شده‌اند خیلی برایم جای تعجب است خاطرنشان کرد: البته ممکن است عزیزان و بزرگانی هم از دید خیرخواهی نصیحتی داشته باشند که این نصایح بروی چشم است و منظور این بزرگان نیست.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مشخص است کسانی که امضاء کنندگان استیضاح ظریف را متهم می‌کنند با شفافیت مخالف هستند حتی بندهای استیضاح را اصلا ندیده یا نخوانده‌اند اظهار کرد: فقط یکی از موضوعات استیضاح وزیر امورخارجه این است که در قضیه پولشویی چرا اینگونه صحبت کردند وگرنه ما بحث‌های جدی دیگری از جمله در ارتباط با سفارت‌خانه‌هایی داریم که سفیر برای آنها فرستاده شده یا آنجایی که سفیر داریم ولی عملا سفارتخانه تعطیل است و مدارک مستندی هم در این زمینه داریم.

وی با تاکید براینکه ما معتقدیم در زمان تحریم‌ باید بخش اقتصادی وزارت امورخارجه خیلی فعال‌تر از اکنون باشد خاطرنشان کرد: به هر جهت سیاسیون و خیلی از افرادی که نگاه جناحی و باندی نسبت به این قضیه دارند باید حوصله کنند و به جای زود قضاوت کردن سوالات و پاسخ‌های را بشنوند.

کوهکن با بیان اینکه برای من خیلی جای تعجب است که چرا این استیضاح این مقدار عده‌ای را برانگیخته است خاطرنشان کرد: بعضا عده‌ای با عصبانیت حرف‌هایی می‌زنند، مثلا برخی آقای ظریف را بهترین وزیر امورخارجه بعد از انقلاب می‌دانند و عده‌ای دیگر می‌گویند او بدترین وزیر امورخارجه است، از نظر ما هر دو این اظهارنظرها یکی است و اصلا سراغ این شعارها و حرف‌ها نمی‌رویم.

وی با تاکید براینکه ما به حکم وظیفه نمایندگی و سوگندی که یاد کرده‌ایم دقیقا دنبال شفاف‌سازی هستیم اظهار کرد: ما دقیقا دنبال این هستیم که برروی لایه‌های پنهان ناکارآمدی در حوزه‌های اقتصادی که در بسیاری از سفارتخانه‌های ما وجود دارد دست بگذاریم و آقای ظریف که در این زمینه مسئولیت دارند باید پاسخگو باشند.

این نماینده مجلس در ادامه اظهار داشت: هر چقدر که از زمان طرح استیضاح می‌گذرد افراد به شکل‌های مختلف به استیضاح کنندگان حمله کرده‌اند و آرام آرام متوجه شده‌ایم که به نظر می‌رسد دست برروی جای مهمی گذاشته‌ایم که موجب شده خیلی‌ها به جای اینکه با حوصله، صبر کنند تا سوال استیضاح کنندگان و پاسخ وزیر را را گوش کنند شروع به پیش داوری و قضاوت کرده‌اند.

وی با تاکید براینکه حرف‌هایی که اکنون عده‌ای در مورد استیضاح کنندگان می‌زنند فقط موجب خواهد شد که آنها در این امر مُصرتر باشند خاطرنشان کرد: نهایتا آنها مطالبی را دارند که فقط و فقط برای تنویر افکار عمومی در صحن علنی مطرح خواهند کرد.

کوهکن با تاکید بر اینکه مردم در جریان باشند که در بحث استیضاح نه سوالی در خصوص برجام مطرح شده و نه کل مطالب در خصوص موضوع پولشویی است اظهار کرد: من استدعا دارم افرادی که می‌خواهند قضاوت کنند کمی حوصله کنند و شاید با مطالبی که خواهند ‌شنید در نگاه تندی که دارند تجدیدنظر کنند.

وی با اشاره به افرادی که سعی می‌کنند استیضاح کنندگان را به مخالفت با شفاف‌سازی کنند خاطرنشان کرد: جالب است بدانید بخش عمده کسانی که استیضاح را امضاء کرده‌اند کسانی هستند که به هیات رئیسه نامه زده‌اند و درخواست کرده‌اند که ما می‌خواهیم که تمام آرا، گفته‌‌ها و مطالب ما در حوزه نمایندگی منتشر شود تا مردم در جریان آن قرار بگیرند و خود من یکی از آنها هستم که معتقدم مردم باید کاملا در جریان قرار بگیرند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: فکر می‌کنم اینکه عده‌ای به جای صبر و حوصله سعی کنند قضاوت‌های تند انجام دهند، به استیضاح کنندگان پرخاشگری کنند یا بخواهند از آقای وزیر امورخارجه قدیسی بسازند که کسی نباید به حریم قدسی وی تجاوز کند درست نیست، ما به حکم وظیفه نمایندگی ورود پیدا کرده‌ایم، واهمه‌ای نداریم و طبیعی است که حرف‌های خود را هم خواهیم زد.

وی در ادامه در واکنش به توئیت ملاوردی که گفته بود نمایندگانی که می‌گویند ظریف تشویش افکار عمومی کرده کدام اذهان را نمایندگی می‌کنید، افکار عمومی با شفاف‌سازی مشوش نمی‌شود اظهار کرد: من متاسفم کسی که مسولیت مهمی داشته به این شکل احساسی به نماینده‌ای که از حق قانونی خود استفاده می‌کند هجمه می‌برد.

کوهکن خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم این قبیل افراد اگر ساکت باشند بهتر است برای اینکه بعدا وقتی پاسخ‌ها را شنیدند قطعا به این نتیجه می‌رسند که قضاوت زودهنگام و پیش‌داوری کرده‌اند که کار صحیحی نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه اساسا یک دولت با تدبیر و عاقل با نمایندگانی که می‌خواهند حق قانونی خودشان را اعمال کنند درگیر نمی‌شود اظهار کرد: دولت باید پاسخگوی اعمال حاکمیت خودش باشد و ما هم هیچ ابایی نداریم که در اعمال وظایف نمایندگی خود سوال کنیم و توضیح بخواهیم، آنها هم مکلف هستند پاسخگو باشند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر کسی از عنوان معاونت سابق سوءاستفاده می‌کند و جزء مسئولینی نیست که رای مجلس را گرفته نباید در ارتباط با نمایندگان هرچه دل تنگش خواست بازگو کند.

وی با اشاره به اینکه بازنشستگی ملاوردی از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ابراز امیداوری کرد: مسئولین دولتی هم تا زمانی که مسئول هستند و هم بعد از بازنشستگی پاسخگوی رفتار و گفتارشان و همینطور حمایت‌های که از جاسوسان و امثالهم داشتند باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها