هشدار صالحی به اروپا:

صبر ایران رو به پایان است

رئیس آژانس انرژی اتمی ایران درباره اقدامات ناکافی اروپا برای حفظ برجام به خبرگزاری رویترز گفت: صبر مردم ما بتدریج رو به اتمام بوده و مدت زیادی از بازه چندماهه پیش‌بینی‌شده (برای اقدام اروپا) باقی نمانده است.
کد خبر: ۱۱۷۸۳۵۸
صبر ایران رو به پایان است

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، علی اکبر صالحی که در حاشیه سمینار همکاری های هسته ای بین‌المللی ایران سخن می گفت، ادامه داد: اگر فروش نفت و انجام تراکنش‌های مالی برای ما میسر نباشد، فکر نمی‌کنم دیگر حفظ توافق به سودمان باشد.

وی که عصر سه شنبه (به وقت محلی) پیش از دیدار با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با رویترز گفتگو می کرد، همچنین اظهار کرد که در این ارتباط به نماینده اروپا هشدار خواهد داد.

صالحی پیش تر هم در نشست خبری مشترک با «میگل آریاس کانیته» کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا، ضمن قدردانی از تلاش‌های این اتحادیه برای حفظ برجام، هشدار داده بود که چنانچه این توافق از بین برود، چشم‌انداز آینده «پیش‌بینی‌ناپذیر» خواهد بود.

معاون رئیس جمهور گفته بود: امیدواریم که به کمک یکدیگر در کنار روسیه و چین برجام را زنده نگه‌ داریم؛ این نبردی است که بایستی در آن پیروز شویم؛ چون از عهده بازنده شدن برنمی‌آییم.

سومین سمینار همکاری‌ های هسته‌ ای ایران و اتحادیه اروپا از دوشنبه در بروکسل پایتخت بلژیک گشایش یافت.

علاوه بر این سمینار، چهارمین دور گفتگوهای بلندپایه سیاسی میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا، به ریاست مشترک عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه و هلگا اشمید، دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.

اتحادیه اروپا در ماه های گذشته بارها آمریکا را برای خروج از برجام سرزنش و با وضع مجدد تحریم ها علیه ایران مخالفت کرده است. با این وجود، هنوز ساز وکار مالی این اتحادیه برای تداوم تجارت با تهران عملیاتی نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها