دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

پیگیری مطالبه کارگران هفت‌تپه وظیفه تشکل‌های دانشجویی است/ عدالت‌خواهی جدا از مبانی فکری کاریکاتوری می‌شود

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

جنبش دانشجویی مطالبه‌گران حقوق کارگران هفت‌تپه از دولت

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت گفت: وظیفه جنبش دانشجویی در این خصوص این است که مطالبه واقعی کارگران را در فضای جامعه فریاد بزند و درعین‌حال مطالبه گر احقاق حقوق آنها از دولت باشد.
کد خبر: ۱۱۷۸۲۹۶
جنبش دانشجویی مطالبه‌گران حقوق کارگران هفت‌تپه از دولت

سارا عاقلی دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین در خصوص نقش جنبش دانشجویی در موضوع اعتراضات کارگران هفت‌تپه بابیان اینکه در این اعتراضات باید ریشه ماجرا موردتوجه قرار بگیرد خاطرنشان کرد: ما در این موضوع با تعویق چندماهه پرداخت حقوق کارگران روبرو هستیم که براین اساس حجم بالای اعتراضات کارگران مطالبه‌ای صنفی و کاملاً صحیح محسوب می‌شود.

عاقلی بابیان اینکه واگذاری اشتباه یک واحد تولیدی به بخش خصوص این اشکال را ایجاد کرده است اظهار داشت: واگذاری به بخش خصوص از طرف بخش دولتی زمانی می‌تواند مفید باشد که همراه با نظارت باشد نه اینکه عملاً کار از دست دولت خارج شود و هیچ‌کسی هم مدیریت کار را در دست نگیرد.

وی ادامه داد: در این شرایط کسی که ضرر می‌کند کارگران و کارمندان مجموعه هستند و این همان اتفاقی است که در مجموعه هفت‌تپه افتاد که در خلأ قوای نظارتی بخش خصوصی هر کاری که خواست با این مجموعه انجام داد و عملاً هم کسی نبود که مطالبه کارگران را پیگیری کند.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در ادامه با تأکید بر اینکه وظیفه جنبش دانشجویی به‌عنوان جنبش اجتماعی که خواستگاه مردمی دارد در موضوع اعتراضات کارگران هفت‌تپه کاملاً مشخص است خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی باید مطالبه کارگران هفت‌تپه را پیگیری و رسانه‌ای کند تا به گوش مردم برسد و عامه جامعه نسبت به این قضیه حساس شوند.

وی در ادامه بابیان اینکه حساس کردن مردم در خصوص مطالبه کارگران هفت‌تپه نیازی به اقدامات رادیکال یا کارهای خیلی عجیب‌وغریب ندارد گفت: وظیفه جنبش دانشجویی در این خصوص این است که مطالبه واقعی کارگران را در فضای جامعه فریاد بزند و درعین‌حال مطالبه گر احقاق حقوق آنها از دولت باشد و این کار ویژه‌ای است که از جنبش‌های و دانشجویی به‌عنوان تشکل‌هایی مردمی متصور هستیم.

عاقلی بابیان اینکه جنبش دانشجویی حلقه واسط بین مردم و حاکمیت است خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی باید مطالبات را به شکل یک کانال از سطح جامعه دریافت و پاسخ آن را از حاکمیت بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه کار جنبش دانشجویی رساندن سؤال‌های به گوش مسئولین است اظهار کرد: در موضوع اعتراضات کارگران هفت‌تپه هم تا الآن برخی از تشکل‌های استانی در استان خوزستان به این مسئله پرداخته‌اند که رویکرد منطقی‌تر و مدنی‌تر هم همین است که یک تشکل بومی نسبت به مسائل محل زندگی خودش اظهارنظر کند.

وی در پایان ورود دانشجویی به مسئله اعتراضات کارگران هفت‌تپه را نه ایده‌آل ولی مناسب دانست و خاطرنشان کرد: بااین‌حال باید این پیگیری بیشتر شود و هرچقدر این ورود دانشجویی به قضیه بیشتر و درعین‌حال منطقی‌تر باشد جامعه نسبت به این موضوع حساس‌تر می‌شود تا ان‌شاءالله زودتر این قضیه به سرانجام مناسب برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها