روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی تاکید کرد که با وجود تحریم‌ های آمریکا و تلاش این کشور برای انزوای ایران خطوط هوایی ایران ایر همچنان شلوغ است و فعالانه به کار خود ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۷۸۲۸۵
ناکامی آمریکا برای کم کردن پروازهای بین‌المللی ایران

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارش خود نوشت: روز 29 اکتبر 2018 یک هفته پیش از آنکه واشنگتن تحریم‌های اقتصادی خود علیه ایران را اعمال کند، شرکت ایران ایر 11 پرواز بین‌المللی را انجام داد. دو هفته بعد، ممنوعیت سخت آمریکا علیه این خطوط هوایی اعمال شده بود و 13 پرواز به مقصدهایی همچون پاریس، لندن، هامبورگ و دوحه انجام شد.

ناکامی تحریم‌ها برای کم کردن فعالیت ایران ایر نشان دهنده چالشی است که دولت ترامپ در ایجاد سازوکاری برای استفاده از انزوای بین‌المللی به منظور فشار بر ایران، با آن مواجه است.

این روزنامه در ادامه گزارش خود با اشاره به داده‌های وب سایت‌های معتبر که پروازهای بین‌المللی را رصد می‌کنند، تصریح کرد: به نظر می‌آید که کشورهای معدودی در جهان، شامل متحدان اروپایی واشنگتن به‌طور موثر در تخریب ایران ایر تلاش می‌کنند.

این در حالی است که دولت آمریکا پس از بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران که با اجرای برجام لغو شده بود، هشدار داد که شرکت‌ها تنها می‌توانند یا با ایران تجارت کنند یا با آمریکا و نقض این تحریم‌ های آمریکا بی‌پاسخ نخواهد ماند.

تحریم‌ ها علیه ایران بخشی از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ ای پس از نقض آن است که با مخالفت و انتقاد شدید سایر کشورها به‌ویژه طرف‌های دیگر برجام مواجه شد.

کشورهای باقی مانده در این توافق اعلام کرده‌اند که همچنان به اجرای موثر برجام پایبند هستند و برای ادامه تجارت با ایران تلاش می‌کنند. در همین راستا، اتحادیه اروپا در حال ایجاد سازوکار مالی ویژه برای حفظ کانال پرداخت به جمهوری اسلامی و در نتیجه ادامه تجارت با تهران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها