روزنامه اسرائیلی هاآرتص از گزارش موثقی از توافقنامه امنیتی اسرائیل با رژیم سعودی پرده برداشت.
کد خبر: ۱۱۷۸۲۳۶
اذعان رژیم صهیونیستی به فروش برنامه های جاسوسی به ریاض

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، رژیم صهیونیستی اعتراف کرد برنامه هایی برای جاسوسی از مخالفان سعودی به ریاض فروخته است.

رژیم صهیونیستی اذعان کرد: عربستان سعودی توافقنامه هایی با ما امضا کرده است تا برنامه هایی برای جاسوسی از مخالفان خود خریداری کند.

علی الرضا برو خبرنگار شبکه تلویزیونی المنار در گزارشی گفت: پس از اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به عربستان سعودی برای حمایت از رژیم صهیونیستی نیاز دارد، در رسانه های عبری این رژیم فاش شد که عربستان سعودی نیز به رژیم اشغالگر نیازمند است.

این در حالی است که روابط بین عربستان سعودی و رژیم اشغاگر صهیونیستی رابطه ای ناگسستنی است و خطر ناشی از آن همه منطقه را فراگرفته است.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص از گزارش موثقی از توافقنامه امنیتی اسرائیل با رژیم سعودی پرده برداشت.

عنوان مطلبی که در این روزنامه درج شده است عبارت است از: «سرکوب مخالفان رژیم سعودی ... کرسی قدرت هر ابزاری را برای سرکوب مخالفان توجیه می کند!».

این روزنامه دو شخصیت سعودی به نام های عبدالله الملیحی - که از شخصیت های نزدیک به ترکی الفیصل رئیس سابق سرویس های اطلاعاتی سعودی است - و ناصر القحطانی - که این روزنامه به معاون رئیس سرویس های اطلاعاتی کنونی توصیف کرده است - به عنوان عوامل خریداری تجهیزات و سامانه های جاسوسی از شرکت های اسرائیلی برای عربستان سعودی معرفی کرده است.

عبدالله الملیحی و ناصر القحطانی در تابستان سال 2017 با مسئولان بزرگترین شرکت مونتاژ اسرائیل که به شرکت ان اس اُ (NSO) مشهور است دیدار کردند.

آنها سپس با موسس این شرکت نیز در یکی از کشورهای خلیج (فارس) برای خریداری برنامه های جاسوسی مذاکراتی داشتند.

بارزترین برنامه های جاسوسی خریداری شده برنامه پگاسوس فری (فخر جاسوسی امنیتی) نام دارد.

این روزنامه اعتراف می کند که این اولین توافق نبوده است. تیم سعودی خواستار خریداری بیست و سه سامانه الکترونیکی هجومی شده است تا مخالفان رژیم سعودی را در داخل و خارج از این کشور رصد کند. توافقنامه مذکور به امضا رسید و پگاسوس فری به مبلغ پنجاه و پنج میلیون دلار آمریکا به ریاض فروخته شد.

البته عربستان سعودی اولین مشتری این برنامه جاسوسی نبوده است؛ بلکه امارات و عمان نیز قبل از ریاض با شرکت های اسرائیلی همکاری های امنیتی داشته اند.

عربستان سعودی فورا از این برنامه جاسوسی استفاده کرد. گزارش های صادره از مجله فوربس و مرکز سیتی زن لپ کانادا تاکید می کنند که شرکت ان اس اُ (NSO) به رژیم سعودی در تحت پیگرد قرار دادن مخالفان کمک شایانی کرده است.

مخالفانی همچون غانم الدوسری نویسنده سعودی که این رژیم را به تمسخر گرفته است و یحیی عسیر فعال سعودی مخالف رژیم سعودی با این برنامه جاسوسی به شدت رصد می شوند.

اظهارات امنیتی مخالفان رژیم، ما را به یاد اظهارات ادوارد اسنودن افشاگر کنونی و کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی این کشور و کاشف یکی از دستگاه های جاسوسی آمریکا، می اندازد.

وی تاکید کرده بود عربستان سعودی از برنامه پگاسوس در تحت تعقیب قرار دادن جمال خاشقجی روزنامه نگار و نویسنده منتقد سعودی استفاده کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها