دو تن از سناتورهای آمریکایی بار دیگر بر لزوم انجام اقدامی سخت علیه ولیعهد عربستان سعودی به موجب گزارش سازمان سیا در خصوص قتل جمال خاشقجی تاکید کردند.
کد خبر: ۱۱۷۸۲۱۳
تاکید سناتورهای آمریکا بر لزوم محاکمه محمد بن سلمان

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سناتور «لیندسی گراهام» و سناتور «سوزان کالینز» که هر دو از چهره های جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا هستند بار دیگر بر لزوم انجام اقدامی سخت علیه «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی تاکید کردند.

این دو سناتور با اشاره به اینکه سازمان سیا صراحتا محمد بن سلمان را عامل قتل خبرنگار منتقد عربستانی نامیده، خواستار آن شده اند که کنگره آمریکا اقدامی سخت را علیه وی انجام دهد.

سناتور کالینز در این رابطه می گوید: این اشتباهی بسیار بزرگ برای رئیس جمهوری است که یافته های سازمان سیا درباره قتل خاشقجی را نادیده می گیرد.

در همین رابطه گراهام نیز در مصاحبه ای ضمن مخرب خواندن سیاست های ولیعهد عربستان سعودی گفت که در صورت وجود مدارک کافی در رابطه با دست داشتن او در قتل «جمال خاشقچی»، برای تحریم او تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: «من همچنین در قطعنامه خودم به سنا به دیگر رفتارهای محمد بن سلمان از قبیل مدیریت جنگ یمن، ماجرای نخست‌وزیر لبنان و محاصره قطر بدون مشورت با آمریکا هم نگاه خواهم کرد، رفتارهایی که بسیار مخرب بوده است».

گراهام که از سناتورهای ارشد جمهوریخواه است همچنین از همکاری با «باب منندز» عضور ارشد دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا برای اعمال تحریم‌های سفت و سخت علیه عربستان سعودی در رابطه با قتل خاشقجی خبر داد و گفت که برای تحریم محمد بن سلمان هم تلاش می‌کند.

پیشتر نیز المانیتور گزارش داده بود که سناتورهای آمریکایی به دنبال اقدامی عملی علیه مقامات سعودی به خاطر دست داشتن در قتل فجیع «جمال خاشقجی» هستند.

بر این اساس، کنگره آمریکا اقدام دولت این کشور در تحریم شماری از شهروندان سعودی به اتهام نقش آفرینی در این پرونده را کافی ندانسته و قصد دارند گامی عملی تر برای مجازات مقامات سعودی از جمله «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور بردارند.

این طرح که توسط سناتورهایی از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات ارائه و حمایت می شود، تحریم علیه مقامات سعودی و اقداماتی در راستای پایان دادن به حملات این رژیم علیه یمن را در بر می گیرد.

گفتنی است، وزارت خزانه داری آمریکا به صورت رسمی ۱۷ فرد سعودی را به علت قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد تحریم کرد.

همچنین وزارت خزانه داری آمریکا از عربستان خواست، تدابیری مناسب برای توقف هدف قرار دادن مخالفان سیاسی و روزنامه نگاران اتخاذ کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها