۴عضو یک باند سرقت که پس از زورگیری یک دستگاه وانت پیکان، به لوازم یک مجتمع مسکونی در بولوار امامت مشهد دستبرد زده بودند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۷۸۲۰۴
زورگیری مسلحانه با کلاشینکف!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، ۴ عضو یک باند سرقت که پس از زورگیری یک دستگاه وانت پیکان، به لوازم یک مجتمع مسکونی در بولوار امامت مشهد دستبرد زده بودند با تلاش شبانه روزی پلیس آگاهی دستگیر شدند، اما نگهبان ساختمان مدعی است دزدان سلاح کلاشینکف داشتند.

ماجرای این سرقت مسلحانه از پانزدهم آبان زمانی در دستور کار پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت که مردی در تماس با نیرو‌های انتظامی از دستبرد به مجتمع شش واحدی مسکونی اش در بولوار امامت مشهد خبر داد.

شاکی این پرونده گفت: هنوز برخی از بخش‌های مجتمع ۶ واحدی مسکونی ام در حال ساخت بود که تصمیم گرفتم ابتدا لوازم ضروری زندگی را به واحد‌ها انتقال دهم چرا که این مجتمع را برای نزدیکان و اعضای خانواده ام ساخته بودم، به همین دلیل سه دستگاه تلویزیون ۶۹ اینچ به همراه دو دستگاه لباس شویی ال جی را به ساختمان انتقال دادم، ولی امشب (پانزدهم آبان) با تماس نگهبان مجتمع متوجه شدم که سارقان مسلح به اموالم دستبرد زده اند.

گزارش خراسان حاکی است با توجه به اهمیت موضوع و به دستور سرهنگ حسین بیات مختاری (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) تحقیقات از سرایدار مجتمع نیز درحالی آغاز شد که هر جمله‌ای از اظهارات آنان زیر ذره بین پلیس قرار می‌گرفت تا سرنخی از دزدان به دست آید.

در همین حال سرایدار مذکور به کارآگاهان گفت: حدود ساعت ۱۰ شب بود که جوانی حدود ۲۵ ساله به در مجتمع آمد و گفت: با پیکان وانت مقداری لوازم برای ساختمان آورده است و از من خواست تا در ساختمان را باز کنم! اما به محض این که من در را گشودم سه نفر از آن‌ها که اسلحه کلاشینکف، تبر و قمه در دست داشتند مرا هل دادند و به داخل اتاق انداختند سپس دست و پا‌ها و دهانم را بستند و وارد مجتمع شدند. ساعتی بعد از رفتن آن‌ها وقتی دست و پایم را گشودم متوجه شدم که تلویزیون‌ها و ماشین لباس شویی‌ها به سرقت رفته است.

بنابراین گزارش، پس از انجام تحقیقات مقدماتی، این پرونده با نظارت سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی) به گروه زبده‌ای از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت‌های مسلحانه سپرده شد و بدین ترتیب کارآگاهان به سرپرستی کارآگاه افتخاری (رئیس دایره مبارزه با آدم ربایی و سرقت‌های مسلحانه) بررسی‌های خود را با رصد‌های اطلاعاتی در محل وقوع جرم ادامه دادند. تحقیقات کارشناسی آنان نشان می‌داد که دزدان مسلح با محل آشنایی کامل داشته اند چرا که خودروی وانت را به صورت دنده عقب و تا مکان آسانسور ساختمان برده و سپس اموال سرقتی را از طریق آسانسور به پایین منتقل کرده اند.

این گونه بود که کارآگاهان به افرادی که قبلا در ساخت و ساز مجتمع مسکونی فعالیت داشتند، مظنون شدند و به بررسی سوابق تعداد زیادی از کارگران مجتمع پرداختند تا این که سرنخ‌هایی از جوانی به نام بهروز به دست آمد! از سوی دیگر نیز شاخه‌ای از نیرو‌های عملیاتی کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت‌های مسلحانه، به فعالیت‌های اطلاعاتی خود در مناطق خرید و فروش این گونه لوازم منزل به ویژه در خیابان سعدی مشهد پرداختند تا این که اواخر هفته گذشته، یکی از فروشندگان وظیفه شناس، اطلاعاتی را درباره جوانی به پلیس داد که قصد دارد تلویزیون ۶۹ اینچ بفروشد.

تطبیق مشخصات ارائه شده از سوی فروشنده، کارآگاهان را دوباره به بهروز رساند! به همین دلیل همه نیرو‌های اطلاعاتی به تحقیق درباره بهروز پرداختند و مخفیگاه وی را در منطقه بولوار دوم طبرسی شمالی شناسایی کردند. گزارش خراسان حاکی است پس از ۲۴ ساعت بررسی‌های غیرمحسوس، عملیات دستگیری متهمان با کسب مجوز‌های قضایی آغاز شد.

رئیس پلیس خراسان رضوی درباره چگونگی دستگیری اعضای این باند بیان کرد: تحقیقات نامحسوس کارآگاهان که با فرماندهی مستقیم سرهنگ بیات مختاری (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) همراه بود، نشان می‌دادکه سه تن از متهمان در بولوار طبرسی و یکی دیگر از آنان در منطقه فردوسی (بولوار شاهنامه) حضور دارند بنابراین باید عملیات به طور هماهنگ و غافلگیرانه صورت می‌گرفت. به همین دلیل کارآگاهان در چند شاخه عملیاتی وارد عمل شدند و سه متهم را به نام‌های بهروز، علی و قاسم که بین ۲۵ تا ۲۷ سال سن دارند، در مخفیگاه‌شان دستگیر کردند و همزمان عملیات دستگیری محمد ۲۶ ساله در بولوار شاهنامه نیز انجام شد و او هم در دام قانون افتاد.

سردار محمد کاظم تقوی افزود: با انتقال متهمان به مقر پلیس آگاهی، بلافاصله بازجویی از آنان در حالی آغاز شد که بهروز (سردسته باند) یک دستگاه تلویزیون را به محمد داده و شب قبل از دستگیری نیز به هرکدام از همدستانش مبلغ دو میلیون تومان پرداخته بود! بهروز به همدستانش چنین وانمود کرده بود که اموال سرقتی را به مبلغ ۱۰ میلیون تومان فروخته که دو میلیون آن چک است.

مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: این درحالی بود که کارآگاهان موفق شدند اموال سرقتی را از منزل یکی از بستگان بهروز و همچنین محل اختفای محمد (متهم دیگر پرونده) کشف کنند.

سردار تقوی درباره ماجرای زورگیری پیکان وانت نیز خاطرنشان کرد:وقتی کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود به سرنخ‌هایی رسیدند که نشان می‌داد هیچ کدام از متهمان پرونده، خودروی وانت ندارند این احتمال قوت گرفت که خودروی مورد استفاده در سرقت، از مکان دیگری سرقت شده است بنابراین بررسی‌های آنان با توجه به اعترافات متهمان بیانگر آن بود که محمد (متهم پرونده) راننده یک دستگاه پیکان وانت را به بهانه آوردن دیگ بزرگ شله پزی در خیابان پنجتن مشهد به مکانی می‌کشاند که بهروز با تبر منتظر وی ایستاده بود. وقتی راننده به محل می‌رسد ناگهان تبر وحشتناکی را روی سرش می‌بیند و دزدان با رها کردن راننده در منطقه‌ای خلوت، خودرو را به سرقت می‌برند و همان شب نیز به مجتمع مسکونی دستبرد می‌زنند.

سردار محمد کاظم تقوی ادامه داد: متهمان مدعی هستند که خودرو را یک هفته قبل در نزدیکی پل فجر مشهد رها کرده اند، اما هنوز این خودرو کشف نشده است. وی درباره ادعای نگهبان مجتمع برای اسلحه کلاشینکف نیز گفت: تحقیقات کارآگاهان برای کشف سلاح مذکور و همچنین روشن شدن دیگر زوایای تاریک این پرونده همچنان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها