رئیس سابق سازمان توسعه تجارت ایران در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

خصوصی‌سازی‌های فعلی حتی نهاد خانواده را تهدید می‌‌کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

خصوصی سازی به معنای واقعی در حال حاضر شکل نگرفته است

محمدرضا منصوری، میل تولیدکننده به صادرات را ناشی از بالا رفتن قیمت ارز دانست و بر نقش دستگاه‌های نظارتی بر صادرات تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۷۷۷۵۳
خصوصی سازی به معنای واقعی در حال حاضر شکل نگرفته است

به گزارش جام جم آنلاین، محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی، با طبیعی ارزیابی کردن میل تولیدکنندگان فولاد به صادرات در صورت افزایش قیمت دلار، گفت: در شرایطی که دلار به 15هزارتومان می‌رسد، میل به صادرات در تولیدکننده یک امر طبیعی است، ولی اگر جلوی صادرات را تا حد معقولی گرفت، مشکل کمبود داخل کشور نیز حل می‌شود.

نماینده ساوه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ظرفیت تولید فولاد در ایران 10برابر مصرف است، لذا تنها با مصرف 20درصد توان تولیدی در داخل کشور بجای صادرات صددرصدی فولاد، می‌توان جلوی افزایش قیمت و کمبود عرضه در داخل کشور را گرفت.

وی با بیان اینکه صادرات بسیار سود ده است و مدیریت بهتر جهت تامین مواد اولیه تولیدات داخلی خواسته تولید کنندگان است گفت: صادرات در صنعت فولاد باید به نحو عالی مدیریت شود که تولید داخل را تامین نماید و مجددا باعث واردات همان صنایع به کشور با قیمتی بالا نشود .

منصوری با بیان مشکلات رقابت در صنعت فولاد کشور اظهار کرد: فولادساز در ایران با کسانی رقابت می کند که آنها 10برابر ایران هزینه های تولید مثل برق، گاز دارند.

این نماینده مجلس خصوصی‌سازی صنعت فولاد را راه حل شکوفایی و رشد این صنعت دانست و با انتقاد از خصوصی سازی فعلی تأکید کرد: متأسفانه خصوصی سازی در حال حاضر فقط عنوان خصوصی سازی دارد و با رانت و امتیاز به افراد خاص ، پنهان کاری و انتخاب فرد مورد نظر شکل گرفته است.

وی تغییر پیوسته مدیران در دولت‌های مختلف را آفت اصلی مدیریت دولتی در صنعت فولاد، برشمرد و گفت: دولت با واگذاری این امر 8سال به یک دولت و 8سال به دولت دیگر عملا اجازه خصوصی‌سازی را از این صنعت گرفته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با انتقاد به سیستم‌های نظارتی به دلیل عدم آشنایی با صنایع، گفت: متاسفانه به دلیل عدم آشنایی کافی سیستم‌های نظارتی، بازرسی، تعزیرات و قوه قضاییه، با صنایع فولاد، مدیران داخلی مدینه‌ای فاضله از وضع موجود نمایش می‌دهند و این سیستم‌های نظارتی را اقناع می‌کنند.

منصوری ادامه داد: به همین دلیل پس از چندسال تحمل وضعیت نامطلوب، بدهی‌های بالا تنها دستاورد این صنایع می‌شود و همه این‌ها تنها به دلیل عدم شناسایی نقص‌ها در زمان بازرسی است.

وی مصرف‌کننده را قربانی سیاست‌های نادرست قیمت‌گذاری خواند و افزود: با توجه به اینکه حقوق دریافتی مصرف‌کننده اضافه نشده، نمی تواند در شرایط مطلوبی زندگی کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در پایان با تاکید بر نقش مجلس شورای اسلامی در نظارت و قانون‌گذاری، گفت: در این شرایط وظیفه نمایندگان مجلس است که با دیدی آگاهانه در این موضوع ورود کنند و صنعت و شرایط آن را سامان بخشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها