در هفتاد و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم از صدور ۱۲ هزار حکم تخریب بنای ساختمان خبر داده شد.
کد خبر: ۱۱۷۷۳۱۰
۱۲ هزار حکم تخریب ساختمان در قم صادر شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم ، هفتاد و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم صبح امروز به‌ریاست عبدالله جلالی و با حضور سید‌مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

در این جلسه، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم با اشاره به لایحه اخذ مجوز ارائه تسهیلات به مودیان جهت پرداخت عوارض به مناسبت ولادت رسول اکرم(ص) تا یوم‌الله 22 بهمن‌ماه و دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: طبق روال سال‌های گذشته و همزمان با دهه فجر تخفیفاتی به مودیان پیشنهاد می‌شود تا انگیزه‌ای در بین این افراد و وصول بدهی‌های شهرداری شود.

جرائم ماده 100 مشمول تخفیف عوارض نمی‌شوند

مجید اخوان با بیان لایحه اخذ مجوز ارائه تسهیلات به مودیان جهت پرداخت عوارض به مناسبت ولادت رسول اکرم(ص) تا یوم‌الله 22 بهمن‌ماه و دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: مودیان می‌توانند بدهی خود را در دو مرحله و در مدت‌زمانی 35 روزه پرداخت کنند، در مرحله اول 25 درصد تخفیف و در مرحله دوم نیز 20 درصد تخفیف شامل حال مودیان می‌شود.

وی با تأکید بر لایحه اخذ مجوز ارائه تسهیلات به مودیان جهت پرداخت عوارض به مناسبت ولادت رسول اکرم(ص) تا یوم‌الله 22 بهمن‌ماه و دهه فجر انقلاب اسلامی ابراز کرد: در مورد جرائم ماده 100 تخفیفی شامل حال مودیان نمی‌شود اما شهرداری برای وصول این بدهی تقسیط را در دستور کار خود قرار داده است.

پیش‌بینی درآمد 60 میلیارد تومانی شهرداری از محل بدهی عوارض شهروندان

عضو شورای شهر قم ادامه داد: هدف از این تصمیم ایجاد انگیزه در بین شهروندان و وصول بالغ‌بر 60 میلیارد تومان از بدهی‌ها و درآمدهای شهرداری تا انتهای سال جاری است.

اخوان با اشاره لایحه اخذ مجوز قرارداد فی‌مابین شهرداری قم و موسسه فرهنگی قرآنی و عترت تبیان تأکید کرد: طبق نظر کمیته تطبیق قرارداد نهایی این موسسه باید به امضای شهرداری برسد.

وی با تأکید بر لایحه اخذ مجوز قرارداد فی‌مابین شهرداری قم و موسسه فرهنگی قرآنی و عترت تبیان تصریح کرد: در این قرارداد 10 هزار متر زمین در بلوار پیامبر اعظم به مدت سه سال در اختیار این موسسه قرار می‌گرفته و شهرداری نیز امکانات اولیه را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

شهربازی معارفی به‌زودی وارد فاز اجرا می‌شود

عضو شورای شهر قم با اشاره به لایحه اخذ مجوز قرارداد فی‌مابین شهرداری قم و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند تأکید کرد: زمینی در بلوار امام رضا(ع) به مساحت 3 هزار و 700 متر بوده که در این مشارکت سهم سرمایه‌گذار 68 درصد خواهد بود.

وی با اشاره به لایحه اخذ مجوز قرارداد فی‌مابین شهرداری قم و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند گفت: حجم سرمایه‌گذاری در این مشارکت در مجموعه 50 میلیارد تومان می‌شود.

اخوان با اشاره به لایحه اخذ مجوز عوارض سال 97 مستند به اعمال قیمت منطقه‌ای به موضوع تبصره ماده 3 قانون 64 مالیات‌های مستقیم قیمت منطقه‌ای جدید ارزش معاملاتی املاک پیشنهادی شهرداری قم و متعادل نمودن قیمت‌های منطقه‌ای خاطرنشان کرد: در کمیسیون ماده 64 سعی شده تا از تحمیل هزینه‌های غیرمعقول به شهروندان گرفته شود.

نایب‌رئیس شورای شهر قم نیز در بخشی از این جلسه، با تأکید بر لایحه اخذ مجوز عوارض سال 97 مستند به اعمال قیمت منطقه‌ای به موضوع تبصره ماده 3 قانون 64 مالیات‌های مستقیم قیمت منطقه‌ای جدید ارزش معاملاتی املاک پیشنهادی شهرداری قم و متعادل نمودن قیمت‌های منطقه‌ای گفت: شورای شهر قم با افزایش بیش از 10 درصد در قیمت‌های منطقه‌ای از ابتدای امسال مخالف بوده و افزایش قیمت بیش از این مقدار را نیز تاکنون اعمال نکرده است.

حسن بختیاری لایحه اخذ مجوز عوارض سال 97 مستند به اعمال قیمت منطقه‌ای به موضوع تبصره ماده 3 قانون 64 مالیات‌های مستقیم قیمت منطقه‌ای جدید ارزش معاملاتی املاک پیشنهادی شهرداری قم و متعادل نمودن قیمت‌های منطقه‌ای ابراز کرد: در سال 97، قیمت‌های منطقه‌ای در بلوک‌ها به نحوی اعمال می‌گردد که بیشتر از 10 افزایش قیمت‌های منطقه‌ای اعمال نشود، برای سال 98 باید تدابیر دیگری اندیشید.

ارائه تخفیفات دریافت عوارض ساختمانی باید دومرحله‌ای اجرا شود

عضو شورای شهر قم نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به لایحه اخذ مجوز ارائه تسهیلات به مودیان جهت پرداخت عوارض به مناسبت ولادت رسول اکرم(ص) تا یوم‌الله 22 بهمن‌ماه و دهه فجر انقلاب اسلامی تأکید کرد: دومرحله‌ای کردن این طرح برای جلوگیری از ازدحام شهروندان امری شایسته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر لایحه اخذ مجوز ارائه تسهیلات به مودیان جهت پرداخت عوارض به مناسبت ولادت رسول اکرم(ص) تا یوم‌الله 22 بهمن‌ماه و دهه فجر انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: بسیاری از شهروندان توان پرداخت همزمان جریمه و عوارض را نداشته بنابراین باید شهرداری درزمینهٔ عوارض تخفیف و درزمینهٔ جریمه قسط‌بندی را در ستور کار قرار دهد.

وی تصریح کرد: باید با دریافت اصولی و منطقی این فرصت قانونی، بخشی از مشکلات بودجه‌ای و درآمدی شهرداری را حل و انگیزه‌ای نیز در بین شهروندان ایجاد شود.

آتش زر با اشاره به لایحه اخذ مجوز قرارداد فی‌مابین شهرداری قم و موسسه فرهنگی قرآنی و عترت تبیان بیان کرد: اساس این شهربازی مختص به شهرداری بوده و صرفاً این موسسه این شهربازی را احداث می‌کند و بعد از سه سال قرارداد آن‌ها با شهرداری تمام‌شده و تمام ملک به شهرداری واگذار می‌شود.

عضو شورای شهر قم لایحه اخذ مجوز قرارداد فی‌مابین شهرداری قم و موسسه فرهنگی قرآنی و عترت تبیان را مورد توجه قرارداد و تأکید کرد: خارج کردن بلوار پیامبر اعظم از مبحث تجاری صرف و ایجاد مؤسسات فرهنگی در این بلوار اتفاق قابل‌قبول و موردنیاز است.

بلوار امام رضا(ع) محور توسعه قم خواهد شد

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم نیز با اشاره به لایحه اخذ مجوز قرارداد فی‌مابین شهرداری قم و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری مسکن الوند وابسته به راه و شهرسازی بوده و در دو پروژه قبلی نیز فعالیت‌های موفقی از خود در شهر قم برجای گذاشته است.

مجتبی سبحانی ثابت لایحه اخذ مجوز قرارداد فی‌مابین شهرداری قم و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند را مورد توجه قرار داد: یکی از محورهای اصلی توسعه شهر قم در سال‌های آینده بلوار امام رضا(ع) است بنابراین باید برای ساماندهی واحدهای سنگ‌بری موجود در آن تدابیر درستی اندیشیده شود.

وی با اشاره به لایحه اخذ مجوز عوارض سال 97 مستند به اعمال قیمت منطقه‌ای به موضوع تبصره ماده 3 قانون 64 مالیات‌های مستقیم قیمت منطقه‌ای جدید ارزش معاملاتی املاک پیشنهادی شهرداری قم و متعادل نمودن قیمت‌های منطقه‌ای بیان کرد: تعیین قیمت‌های منطقه‌ای یکی از چالش‌های اساسی شهرداری است چراکه هزینه‌های جاری به‌صورت مستمر افزایش پیداکرده است.

سبحانی ثابت لایحه اخذ مجوز عوارض سال 97 مستند به اعمال قیمت منطقه‌ای به موضوع تبصره ماده 3 قانون 64 مالیات‌های مستقیم قیمت منطقه‌ای جدید ارزش معاملاتی املاک پیشنهادی شهرداری قم و متعادل نمودن قیمت‌های منطقه‌ای را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: شورا و شهرداری باید در سال 98 به این نتیجه برسد که ارگان های دیگر به دلیل تعیین قیمت‌های منطقه‌ای از شهرداری گروکشی نکنند.

قیمت‌های منطقه‌ای قم سال 98 به‌شدت افزایش پیدا می‌کند

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم نیز در ادامه این جلسه با اشاره به لایحه اخذ مجوز ارائه تسهیلات به مودیان جهت پرداخت عوارض به مناسبت ولادت رسول اکرم(ص) تا یوم‌الله 22 بهمن‌ماه و دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: در سال 98 بدون شک شاهد افزایش قیمت منطقه‌ای در برخی مناطق شهر تا 40 درصد خواهیم بود.

روح‌الله امرللهی با بیان لایحه اخذ مجوز ارائه تسهیلات به مودیان جهت پرداخت عوارض به مناسبت ولادت رسول اکرم(ص) تا یوم‌الله 22 بهمن‌ماه و دهه فجر انقلاب اسلامی عنوان کرد: به دلیل اعمال عوارض حذف پارکینگ در سال 98 افزایش‌ها در سطوح مختلف به‌شدت دچار تغییر و تحول می‌شود.

وی با اشاره به لایحه اخذ مجوز عوارض سال 97 مستند به اعمال قیمت منطقه‌ای به موضوع تبصره ماده 3 قانون 64 مالیات‌های مستقیم قیمت منطقه‌ای جدید ارزش معاملاتی املاک پیشنهادی شهرداری قم و متعادل نمودن قیمت‌های منطقه‌ای تصریح کرد: یکی از موانع مهم توقف نوسازی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده همین مسئله تنظیم قیمت املاک است.

امراللهی با اشاره به لایحه اخذ مجوز عوارض سال 97 مستند به اعمال قیمت منطقه‌ای به موضوع تبصره ماده 3 قانون 64 مالیات‌های مستقیم قیمت منطقه‌ای جدید ارزش معاملاتی املاک پیشنهادی شهرداری قم و متعادل نمودن قیمت‌های منطقه‌ای ابراز کرد: اصلاح تنظیم املاک مسئله مهمی بوده که باید در قوانین موردبازنگری قرار گیرد، وجود ضرایب در این بخش ناشی از ضعف‌های تنظیم قیمت املاک بوده است.

12 هزار حکم تخریب بنادر قم صادر شده است

عضو شورای شهر قم نیز در بخشی از این جلسه، با تأکید بر لایحه اخذ مجوز ارائه تسهیلات به مودیان جهت پرداخت عوارض به مناسبت ولادت رسول اکرم(ص) تا یوم‌الله 22 بهمن‌ماه و دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: در حاضر 12 هزار حکم تخریب در شهر قم صادرشده اما به دلیل برخی مشکلات و چالش‌های اجتماعی امکان عملیاتی شدن مبحث موجود نیست.

علی‌رضا احمدی قمی ادامه داد: جرائم ماده 100 نسبت به مبحث عوارض مبالغ قابل‌توجه‌تری هستند، ارائه تخفیف برای دریافت عوارض ماده 100 درنهایت به سود و منفعت شهرداری است.

وی با اشاره به لایحه اخذ مجوز قرارداد فی‌مابین شهرداری قم و موسسه فرهنگی قرآنی و عترت تبیان عنوان کرد: متأسفانه درزمینهٔ سرمایه‌گذاری و حمایت از فعالان این بخش مانند احداث شهربازی همچنان نگاه‌های مشترکی در بین اعضای شورای شهر وجود ندارد.

قیمت‌های منطقه‌ای شهر قم در سال جاری 10 درصد افزایش پیداکرده است

عضو شورای شهر قم نیز در ادامه این جلسه، با تأکید بر لایحه اخذ مجوز قرارداد فی‌مابین شهرداری قم و موسسه فرهنگی قرآنی و عترت تبیان عنوان کرد: اصل و اساس این مشارکت مبحث حمایتی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی در شهر است.

محسن محرری با اشاره لایحه اخذ مجوز قرارداد فی‌مابین شهرداری قم و موسسه فرهنگی قرآنی و عترت تبیان خاطرنشان کرد: قرارداد نهایی نوعی بسته‌شده که 10 درصد از درآمدهای حاصل از بلیت‌فروشی در اختیار شهرداری قرارگرفته و دربرند موسسه نیز شهرداری 50 درصد مشارکت داشته باشد.

وی با تأکید بر لایحه اخذ مجوز قرارداد فی‌مابین شهرداری قم و موسسه فرهنگی قرآنی و عترت تبیان تأکید کرد: شهربازی معارفی تا 3 سال در اختیار موسسه تبیان خواهد بود و بعدازآن ممکن است به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری واگذار شود بنابراین باید استانداردسازی‌های موردنیاز درزمینهٔ احداث بنا مراعات شود.

محرری با تأکید بر لایحه اخذ مجوز عوارض سال 97 مستند به اعمال قیمت منطقه‌ای به موضوع تبصره ماده 3 قانون 64 مالیات‌های مستقیم قیمت منطقه‌ای جدید ارزش معاملاتی املاک پیشنهادی شهرداری قم و متعادل نمودن قیمت‌های منطقه‌ای خاطرنشان کرد: امسال بالغ‌بر 10 درصد قیمت‌های منطقه‌ای نسبت به سال 96 افزایش پیداکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها