در صورت عدم تمدید معافیت‌ های تحریمی

پالایشگاه‌ های ژاپن از آوریل نفت ایران را نمی‌خرند

پالایشگاه «فوجی اویل» برای دریافت تایید نهایی برای آغاز بارگیری نفت از ایران از ماه ژانویه با دولت ژاپن در حال مذاکره است.
کد خبر: ۱۱۷۷۳۰۹
ژاپن واردات نفت از ایران را از سر می گیرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، منابع آگاه صنعتی به رویترز گفتند پالایشگاه ژاپنی فوجی اویل قرار است خرید نفت از ایران پس از دریافت معافیت ژاپن از آمریکا از سر بگیرد.

یک منبع آگاه با شرط محفوظ ماندن نامش گفت این پالایشگاه برای دریافت تایید نهایی برای آغاز بارگیری از ماه ژانویه با دولت ژاپن در حال مذاکره است.

یکی دیگر از منابع آگاه گفت این شرکت به دنبال خرید میعانات گازی از پارس جنوبی است. حجم این خرید مشخص نیست اما کمتر از یک میلیون بشکه است.

پیش از این، پلاتس به نقل از منابع صنعتی مدعی شده بود، بلاتکلیفی‌های بسیاری که در مورد معافیت‌ها و پوشش بیمه‌ای وجود دارد که پالایشگاه‌های ژاپنی را بر آن داشته تا به دنبال جایگزین‌هایی برای تامین نفت خود باشند و این پالایشگاه‌ها احتمالا به بارگیری محموله‌ها از ایران تا پایان مارس 2019 پایان خواهند داد زیرا مشخص نیست که معافیت‌شان پس از ماه می تایید شود یا نه.

اما در عین حال تصریح کرده بود که احتمالا حداقل یک پالایشگاه ژاپنی به واردات نفت از ایران تا اوایل سال آینده ادامه خواهد داد. یک منبع آگاه در یک پالایشگاه ژاپنی به پلاتس گفت این پالایشگاه در نظر دارد تا به زودی با شرکت ملی نفت ایران برای محموله‌های احتمالی مذاکره کند و قبلا با بانک‌ها برای ازسرگیری واردات نفت از ایران تماس گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها